خرید و فروش میلیونی کارت شارژ با پول‌های دزدی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سرهنگ جعفریان در خصوص کشف دو فقره برداشت غیر مجاز وجه از طریق اینترنت بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی ماموران اقدامات خود را برای شناسایی کلاهبرداران و سارقان اینترنتی آغاز کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلیه برداشت‌ها صرف خرید اینترنتی ۱۷۰۰ فقره کارت شارژ تلفن شده است.

این فرمانده انتظامی اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته شخصی که اقدام به خرید اینترنتی از حساب شاکی و توزیع کارت شارژها در سوپر مارکت‌های سطح شهر کرده بود، شناسایی و نهایتا دستگیر شد. متهم در ابتدا منکر برداشت از حساب شاکی شد ولی پس از مواجه شدن با مدارک موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشت اطلاعات کارت را یکی از دوستانش که راننده شاکی بوده در اختیار وی قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات این فرد نهایتاً متهم دوم نیز دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

جعفریان افزود: در همین راستا سرقت دیگری از حساب فردی صورت پذیرفته و در این سرقت نیر کلیه مبالغ برداشتی صرف خرید کارت شارژ شده بود که پس از تحقیقات مشخص شد متهم اول در این پرونده نیز دست دارد. بر همین اساس وی اعتراف کرد که اطلاعات کارت شاکی دوم را در مقابل دستگاه خود پرداز بدست آورده و در فرصتی مناسب از طریق تلفن اقدام به خرید حدود ۲۰۰ فقره کارت شارژ کرده است.

وی در این خصوص به کاربران هشدار داد: شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی و رمزهای عبوری آنها دقت بیشتری داشته باشند و هیچ گاه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهند و نیز به هنگام استفاده از دستگاه‌های خود پرداز به صورتی عمل کنند که دیگران امکان سرقت اطلاعات را نداشته باشند و به طور مرتب رمز عبوری خود را تغییر دهند.