مراسم اعطای جوایز اسکاردانشجویی برگزار شد

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، سيو نهمين مراسم سالانهي اعطاي جوايز اسكار دانشجويي شب گذشته (شنبه) در محل آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي در لسآنجلس برگزار شد و از ۱۳ فيلمساز جوان تقدير به عمل آمد.

با وجود اینکه منتخبین این جایزه از پیش اعلام شده بودند، «تام شراک»، رئیس آکادمی اسکار مدال‌های برندگان را طی مراسمی به آنها اعطا کرد.

فیلم‌های منتخب روز ۲۴ ژوئن در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم «پالم اسپرینگز» نمایش خواهند یافت. همچنین این فیلم‌ها در تاریخ ۲۷ ژوئن توسط آکادمی اسکار با همکاری مرکز فیلم‌های مستند «چارلز کاکنهیم» و بنیاد فعالیت‌های ملی به روی پرده خواهند رفت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، مدال‌ طلای بهترین فیلم خلاق دانشجویی به «ساعت واقعیت» ساخته‌ی «آماندا تاسه» از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رسید. در این بخش تنها یک فیلم انتخاب شد.

مدال‌ طلای بهترین اثر انیمیشن به «آشیانه» ساخته‌ی «دیوید والتر» از موسسه‌ی هنرهای کالیفرنیا اعطا شد. در این بخش انیمیشن‌ «دوست کوچک من» از کالج طراحی و هنر رینگلینگ دومین اثر برتر انتخاب شد.

در بخش بهترین اثر مستند، جایزه‌ی بهترین فیلم به «هیرو؛ داستان بازداشت ژاپنی» به کارگردانی «کیکو رایت» از دانشگاه نیویورک رسید. مدال نقره به «سبز کم‌رنگ» ساخته‌ی «الن تریپلر» از داتشگاه آمریکا اعطا شد.

در بخش فیلم‌های روایتی، فیلم «پایین» ساخته‌ی «مارک راسو» از دانشگاه کلمبیا برنده‌ی مدال طلای اسکار دانشجویی شد.

در نهایت در بخش فیلم‌های خارجی مدال طلای بهترین فیلم به «برای السی» ساخته‌ی «دیوید وینستون از دانشگاه «وست مینیستر» انگلستان رسید. همچنین مدال نقره و برنز به ترتیب به فیلم‌های «درباره‌ی سگ‌ها و اسب‌ها» ساخته‌ی «بادن ووتمبرگ» از آلمان و «چرخش تابوت‌ساز» از مدرسه‌ی فیلم کلن آلمان اعدا شد.

مدالهاي طلا، نقره و برنز اسكار دانشجويي به همراه جايزهي نقدي ۵۰۰۰ دلاري، ۳۰۰۰ دلاري و ۲۰۰۰ دلاري به برگزيدگان اعطا ميشود.