به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه شرق،فردي نخستين روز آذر سال گذشته با مراجعه به پليس از مفقود شدن پسر ۳۱ساله خود به نام اسماعيل خبر داد و گفت فرزندش به قصد شركت در جشن عروسي يكي از بستگان، سوار بر پرايد سفيدرنگش از منزل خارج شد. ت


حقیقات در این خصوص روشن کرد اسماعیل روز حادثه پس از گرفتن مبلغ هفت‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان وجه نقد از یکی از همکارانش، برای تعویض خودرو پراید خود با پژو ۲۰۶ متعلق به یکی از دوستانش به نام یحیی، به محل کار این شخص در پارکینگی واقع در خیابان سرباز رفته بود.

یحیی وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ادعا کرد قصد داشت پژو ۲۰۶ متعلق به یکی از دوستانش را به صورت امانت در اختیار اسماعیل قرار دهد تا وی به جشن عروسی برود اما صاحب خودرو به دلیل اینکه اسماعیل را نمی‌شناخت حاضر به این کار نشد و اسماعیل بعد از آن سوار بر پراید پارکینگ را ترک کرد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با پرس‌وجو از دیگر کارکنان پارکینگ فهمیدند یحیی برخلاف ادعاهایش فردای روز حادثه با خودرو اسماعیل از پارکینگ خارج شده است. چند روز بعد اتومبیل مرد مفقودشده در نزدیکی محل سکونت این مظنون کشف شد و به همین دلیل کارآگاهان بار دیگر یحیی را تحت بازجویی قرار دادند. او این بار از مرگ دوستش پرده برداشت و گفت: «اسماعیل به شیشه اعتیاد داشت و هر بار بعد از مصرف دچار توهم می‌شد و تصور می‌کرد در چاهی که در پارکینگ قرار دارد موجوداتی خیالی زندگی می‌کنند.

او در تصورات خودش با این موجودات می‌جنگید و من همیشه برای جلوگیری از وقوع حادثه او را از چاه دور می‌کردم. اسماعیل روز حادثه باز هم مواد مصرف کرد و بدون اینکه متوجه شوم سر چاه رفت و داخل آن سقوط کرد اما من از ترس اینکه به عنوان قاتل شناخته شوم موضوع را پنهان کردم.»

ماموران بعد از شنیدن اظهارات یحیی در حالی‌که ۹ ماه از مرگ اسماعیل می‌گذشت با کمک سازمان آتش‌نشانی جسد را از عمق ۹۰متری چاه بیرون آوردند و مشاهده کردند جنازه با وجود گذشت مدت طولانی کاملا سالم است.

در حالی‌که تصور می‌شد مرد جوان در پی یک حادثه جان باخته است بازپرس جنایی دستور داد پیکر او برای انجام آزمایش‌های دقیق‌تر به پزشکی قانونی تحویل داده شود. چندی بعد متخصصان این سازمان اعلام کردند در ناحیه پشت سر متوفی اثر جراحت وجود دارد و به نظر می‌رسد ضربه‌ای با جسم سخت به آن قسمت وارد و باعثمرگ وی شده است.

اعلام این نظریه سبب تردید در صحت ادعاهای یحیی شد به همین دلیل پرونده در اختیار کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل قرار گرفت و آنها بازجویی‌های تخصصی از متهم را آغاز کردند. یحیی که همچنان قصد داشت مرگ دوستش را حادثه‌ای ناخواسته جلوه بدهد بالاخره دو روز قبل به کشتن اسماعیل اقرار کرد و در اعترافاتش گفت: «آخرین روز آبان سال گذشته در پارکینگ محل کارم در حال استراحت بودم که اسماعیل به پارکینگ آمد و گفت قصد دارد پژو ۲۰۶ یکی از کارکنان پارکینگ را با وساطت من، برای رفتن به عروسی امانت بگیرد اما صاحب پژو چون اسماعیل را نمی‌شناخت، از دادن ماشین به وی خودداری کرد. اسماعیل هم رفت اما ساعت سه بامداد مجددا به محل استراحت من آمد و مرا بیدار کرد.

ما به خواسته او به انبار پارکینگ رفتیم. در آنجا بود که میان ما درگیری ایجاد شد و اسماعیل یک ضربه به صورتم زد و من که عصبانی شده بودم او را به عقب هل دادم و سر اسماعیل به وسایل و لوازم داخل انبار برخورد کرد و روی زمین افتاد.

من تصور كردم، ميخواهد مرا بترساند براي همين بدون توجه به او به اتاق خودم رفتم اما پس از گذشت نزديك به نيمساعت در حاليكه از اسماعيل خبري نشده بود، مجددا به انبار برگشتم و در آن زمان با ديدن صورت اسماعيل متوجه شدم او فوت شده است. در همين زمان خودرو گشت پليس براي تحويل دادن خودرو توقيفي وارد پاركينگ شد و من از ترس اينكه مبادا ماموران متوجه موضوع شوند تصميم گرفتم جنازه را به چاه پاركينگ بيندازم. بنا بر اين گزارش متهم بعد از افشاي جزييات ماجرا با قرار بازداشت در اختيار كارآگاهان قرار گرفت تا تحقيقات از او ادامه يابد.