به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شناور DL ROSE که با ۱۸ نفر مسافر از بنگلادش به مقصد دبی در حال حرکت بود در ۴۰ مایلی جنوب غرب بندر جاسک به دلیل وقوع آتشسوزی در موتورخانه از کنترل خارج شد و اعلام اضطرار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در پی وقوع این حادثه بلافاصله مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان پس از هماهنگی با نیروی دریایی ارتش برای کمک‌رسانی به شناور مضطر در منطقه اقدام کرد.

همچنین این مرکز برای جلوگیری از این حادثه با کشتی‌های حاضر در منطقه برای کمک‌رسانی به کشتی مضطر تماس برقرار کرد که شناور fesco Saratov که در سه مایلی DL ROSE بود بلافاصله به سمت موقعیت یاد شده حرکت و مسافران شناور را از غرق شدن نجات داد.

این گزارش می‌افزاید: اطفا حریق به طور کامل صورت پذیرفت و وضعیت تمامی افراد صحیح و سالم اعلام شده است.

همچنین در ادامه این گزارش به نقل از کارشناس مسئول ایمنی و آتش نشانی بندر شهید رجایی از نجات یک فروند یدک کش در اسکله فولاد بندرعباس خبر داده شده است.

این گزارش به نقل از کورش پورموسی می‌افزاید: با اعلام مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان یدک کش یزدان ۲ در اسکله فولاد هرمزگان دچار آبگرفتگی شدید در موتور خانه شده بود که توسط اکیپ آتش نشانی بندر شهید رجایی از غرق شدن نجات یافت.

وی در ادامه این گزارش گفته است: پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله اکیپ مقابله با آبگرفتگی آتش نشانی بندر شهید رجایی به محل حادثه اعزام و با استفاده از الکتروپمپ‌ها و موتور پمپ‌های سیار اقدام به تخلیه آب از موتور خانه و مانع از غرق شدن یدک کش شدند.

این گزارش دلیل آبگرفتگی این شناور را نشت آب از شفت پروانه (STERN TUBE اعلام کرده است.