به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، نخستین مدرسه داستاننویسی مجازی ایران که با عنوان مدرسه داستان و زیر نظر محمدجواد جزینی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است همزمان با فصل تابستان اقدام به برپایی دوره داستاننویسی کوتاه میکند.

این دوره آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن می‌توانند به شیوه غیرحضوری و به سبک کارگاهی با شیوه نگارش داستان کوتاه آشنا شوند.

این موسسه همچنین در برنامه‌های جدید خود اقدام به تاسیس رادیو داستان کرده است. این رادیو که به صورت اینترنتی و هفتگی به ساخت و اجرای برنامه خواهد پرداخت، مباحثگوناگون پیرامون داستان‌نویسی را به همراه بازخوانی برخی از داستان‌های نامدار نویسندگان ایرانی و غیر ایرانی به صورت دیجیتال ارائه خواهد کرد.

همچنین تهیه و انتشار دوماهنامه تخصصی داستان با عنوان «داستان‌نامه» نیز از دیگر برنامه‌های این مدرسه داستان‌نویسی است که نخستین شماره از آن هفته گذشته و از طریق پایگاه اینترنتی www. dastannameh. ir منتشر شده است.

این دو ماهنامه مجازی با سردبیری مصطفی علیزاده و در بخش‌های نقد داستان، داستان و سینما و نیز گزارش و گفتگو، اندیشه و نیز بخش ویژه‌ای با موضوع «داستان» که به خوانش داستان‌های نویسندگان ایران و جهان می‌‌پردازد، منتشر شده است.

نخستین مدرسه مجازی داستاننویسی ایران همچنین در تدارک تدوین نخستین دایرة المعارف داستاننویسان معاصر ایران است که از سوی جمعی از نویسندگان فعال در این مدرسه مجازی تدوین خواهد شد.