اولین تله‌ فیلم راهیان‌نور ساخته شد

به گزارش افکار نیوز،سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در گفتوگو با فارس ،اظهار داشت: در راستای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و فداکاریهای رزمندگان اسلام، سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج چندین مستند را تهیه کرده است که در آینده نزدیک از سیما پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: تله‌فیلم سینمایی با عنوان " مائده از آسمان " که نخستین تله‌فیلم راهیان نور جنوب است، به کارگردانی «محمدرضا آهنج»، تهیه‌کنندگی «محمدرضا شرف‌الدین» و با مشارکت سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و انجمن سینمایی دفاع مقدس تولید شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: این تله‌فیلم در مدت ۹۰ دقیقه تهیه شده و در آن بازیگرانی همچون پژمان بازغی، ماه‌چهره‌ خلیلی، بهرام ابراهیمی، بهناز توکلی، امیر آقایی، آتنه فقیه‌ نصیری و هستی مهدی‌فر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: مستند دیگری نیز با نام " از مدرسه تا مدرسه " ویژه راهیان نور دانش‌آموزی مناطق جنوب کشور در ۲۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید شده که کارگردانی آن را محمدعلی مردانی برعهده داشته است و به زودی از یکی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

رئیس راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: مستند دیگری که در این سازمان تهیه شده است، " بقیع جبهه‌ها " نام دارد که به راهیان نور غرب و شمال غرب می‌پردازد. این مستند در ۱۵ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای تهیه شده و کارگردانی آن را نیز محمدعلی مردانی انجام داده است.

سردار سلیمانی در ادامه بیان داشت: " زنگ حماسه "، مستند ۳۰ دقیقه‌ایی است که ویژه راهیان نور دانش‌آموزی دختران در مناطق جنوب است و در اسفندماه سال ۹۰ تهیه شده است؛ کارگردانی این مستند را نیز محمدعلی مردانی برعهده داشته است.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در پایان خاطرنشان کرد: آخرین مستند تهیه‌شده با " نام نور " در زمینه راهیان نور است که مستندی جامع است.

وی گفت: این مستند طی ۳ سال به کارگردانی عباس لاجوردی طوسی تهیه شده است و به مناطق جنوب، غرب و شمال غرب پرداخته است. یکی از ویژگیهای این مستند به تصویر کشیدن وضعیت جغرافیایی این مناطق مانند شرایط سخت آب و هوایی زمستان در ارتفاعات کردستان است.