به گزارش افکارنیوز، محمود گبرلو منتقد سینما ضمن بیان این مطلب پیش کشیدن بحث های حاشیه ای توسط برخی از مدیران را پاک کردن صورت مسئله دانست و در گفتگو با مهر، گفت: عدم پاسخگویی به عملکرد ضعیف مدیران در حل و فصل مشکلات این هنر و صنعت از مهمترین دلایل پرداخت به حاشیه های ایجاد شده در عرصه سینما است ؛ که اگر این روند ادامه پیدا کند ضربه جبران ناپذیری بر پیکره تولید و عرصه فیلم های سینمایی وارد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من اگر روند تولید و عرضه فیلم ها اینگونه پیش رود در آینده نه چندان دور ضربه بزرگی به صنعت سینما وارد خواهد شد. در واقع اختلاف نظرهای ایجاد شده در این عرصه که اتفاقا بی ربط به بحثهای حاشیه ای نیز نیست تفرقه های بسیاری میان اهالی سینما و همچنین مخاطب ایجاد خواهد کرد که در درازمدت آسیب های بسیاری به این هنر و صنعت وارد خواهد کرد.

این منتقد سینما در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که طرح موضوع نمایش فوتبال در سینما یکی از مسائل حاشیه ای بود گفت: بحثنمایش و یا عدم نمایش فوتبال در سینما از اساس طرح بی مورد و غیر ضروری بود و فوتبال در سینما جایی ندارد. هیچ جای دنیا رابطه عمیق بین سینما و فوتبال وجود نداشته است چراکه هنر سینما عرصه اندیشه و تولید تفکر و در نهایت جنبه های سرگرم کننده سالم است اما فوتبال تنها یک بازی سرگرم کننده و مهیج است و به نوعی تماشاگران این دو پدیده با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و تنها جنبه مشترک این دو وجه سرگرم کننده بودن هردوی آنها است.

گبرلو در ادامه افزود: جایگاه هنر سینما فراتر از این بحثها است و باید احترام ویژه برای آن قائل بود. البته ناگفته نماند که طرح تماشای فوتبال در سینما نوعی ترفند برای کشاندن مخاطب به سینما بوده است تا شاید بخش هایی از هزینه های جاری سینما و سینماداران تامین شود.

وی در پایان افزود: غافل از اینکه چنین ترفندهایی به نوعی گول زدن خود مدیران سینما و مخاطب است. از یک سو مدیران سینما گمان می کنند با پرداخت به مسائل غیرضروری می توانند بر روی عملکرد ضعیف چند وقت اخیر سینما سرپوش بگذارند و از سوی دیگر مخاطب هم گمان می کند که کارکرد سالن های سینما درحد تماشای فوتبال است و در نتیجه نسبت به این هنر سینما بی اعتماد می شوند.