زورگیر خودروهای دربستی را شناسایی کنید

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در ششم خرداد ماه در حين گشتزني در خیابان استخر متوجه فردی شدند که دوان دوان و با حالتی مضطرب از آنان درخواست کمک میکرد.

با توقف واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع، این فرد به مأموران اعلام داشت که شخصی را به عنوان مسافر از تهرانپارس به مقصد لواسان سوار خودرو پیکان خود کرده که در بین مسیر، با ضرب و جرح و تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو، مدارک شناسایی و وجوه نقد همراه وی کرده است.

با توجه به اظهارات مالک خودرو، ماموران کلانتری ضمن اعلام موضوع سرقت خودرو پیکان به شیوه زورگیری برای اجرای طرح مهار از سوی سایر گشت‌های کلانتری، با راهنمایی مالباخته اقدام به جستجو و گشت‌زنی کرده و پس از دقایقی موفق به شناسایی خودرو متعلق به مالباخته شدند که سرنشین داخل آن به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کند که نهایتا پس از یک تعقیب و گریز، توسط مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس دستگیر می‌شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان به تحقیق از متهم به نام «بابک» ۲۷ ساله پرداخته و در اولین مرحله از تحقیقات خود با بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام خرید و فروش موادمخدر و سرقت لوام داخل خودرو دارای سابقه دستگیری است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به اظهارات شاکی پرونده و مواجهه حضوری با متهم، «بابک» صراحتا به زورگیری خودرو و تهدید شاکی با چاقو اعتراف و در ادامه به ده‌ها فقره زورگیری از رانندگان مسافرکش در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مسیر تهرانپارس لواسان و بالعکس اعتراف کرد.

با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافر، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی شکایت‌های مشابه مطرح شده درباره زورگیری به شیوه مسافرنما، موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان و شکات این پرونده شدند.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی و دعوت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، پس از مواجهه حضوری با «بابک» صراحتا وی را به عنوان سارق زورگیر خودرو پراید خود مورد شناسایی قرار داد و در حالی که آثار جراحات ناشی از اصابت چاقو در قسمت‌های مختلف دست چپ و راست و سینه‌اش وجود داشت، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از محل کار در حال بازگشت به محل سکونتم بودم که همین شخص(متهم) با پیشنهاد دادن کرایه مناسب از من درخواست کرد تا او را به لواسان ببرم، پس از رسیدن به منطقه لواسان ناگهان با تهدید چاقو مرا به خیابان معلم انتهای کوچه یاس برده و مجبورم کرد تا از ماشین پیاده شوم و زمانی که قصد مقاومت در برابر خواسته‌ او را داشتم، چندین ضربه با چاقو به دست راستم وارد کرد، در حالی که از ناحیه دست راست مجروح شده بودم، بار دیگر و در این بار در حین گرفتن سوئیچ ماشین مورد حمله قرار گرفته و این بار بازو و کتف دست راست و سینه‌ام مورد ضربات چاقو قرار گرفت و سارق نیز پس از سرقت ماشین، ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد و تلفن همراهم به سرعت از محل متواری شد.

با انتشار خبر دستگیری سارق خشن خودروهای مسافرکش و تشریح شیوه و شگردهای سرقت متهم، تعدادی دیگر از مالباختگان که در سطح مناطق مختلف شهر تهران، بدین شیوه مورد ضرب و جرح، تهدید و سرقت خودرو و وجوهات نقد خود قرار گرفته بودند، با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی متهم و طرح شکایات کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی و انتشار خبر دستگیری این متهم در سطح جراید و مطبوعات، تعداد دیگری از مالباختگان این پرونده شناسایی و با حضور در پایگاه چهارم اقدام به شناسایی متهم کرده‌اند.

وي با بيا اينكه با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم و همچنین افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی دادیار پرونده صادر شده است از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند خواست تا براي طرح شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ خیابان ابوذر غفاری ـ جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه كنند.