به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ محمدی با بیان اینکه هشت درصد از آمار معتادین استان را زنان تشکیل می دهند، گفت: این آمار در دو سال گذشته تنها سه درصد بود، اما متاسفانه شاهد افزایش تعداد زنان معتاد استان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر زنان گرفتار در دام اعتیاد شیشه مصرف می کنند، گفت: تبلیغات نادرست در آرایشگاه ها و سالن های ورزشی باعثشده که شیشه موادی برای شفافیت پوست و لاغری و تناسب اندام معرفی شود.

محمدی افزود: بسیاری از وزرشکاران ما نیز در دام این ماده مخدر گرفتار شده اند و برای کاهش وزن و تناسب اندام به آنان تجویز استفاده از شیشه می شود و دائما به آنها تاکید می کنند که مواد مخدر شیشه اعتیاد آور نیست، در حالیکه این مواد تاثیر بسیار بدی بر مغز انسان دارد و در اولین استفاده نیز اعتیادآور است.

وی درادامه با بیان اینکه بیشتر مواد مخدر مصرفی در سطح استان تریاک است، گفت: ما همچنان دغدغه گرایش معتادان به سمت مواد مخدر صنعتی را داریم، اما بر اساس آمارهای به دست آمده اکثر معتادان استان همچنان از مواد مخدر سنتی استفاده می کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، در ادامه میانگین سن معتادان استان را مطابق با میانگین های کشوری عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه نیز میانگین سن معتادان استان مانند بیشتر نقاط کشور ۲۰ تا ۲۳ سال است.

وی درادامه از احداثمرکز نگهداری اجباری معتادین در استان خبر داد و گفت: تا اواخر شهریور ماه این مرکز با گنجایش ۳۰۰ نفر در استان به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به سامانه ملی مشاوره اعتیاد که حدود یک سال از فعالیت آن می گذرد اشاره کرد و گفت: این سامانه در همه شبانه روز قادر به پاسخگویی در زمینه های درمان و پیشگیری می باشد است و خانواده ها می توانند در خصوص روش های ترک اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند.

محمدی در پایان گفت: با وجود مجانی بودن تماس با این مرکز مشاوره، اما آمارها نشان می دهد مردم استان کرمانشاه کمتر به آن توجه داشته اند.