به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، احمد شیریوثیق عصر امروز در همایش علمی کنکور در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه اولویت کسب موفقیت در انجام هر کاری تعیین هدف است، اظهار داشت: باور تواناییها، تلاش و سختکوشی، برنامهریزی مهارتی در راستای استفاده بهینه وقت با هدفگذاری روشمند عوامل مؤثر و اساسی در ارتقای انسان در عرصههای زندگی و برای دانشآموزان در حوزه کنکور به شمار میرود.

وی تمرکز حواس، اجتناب از اضطراب و تسلط بر شیوه‌های درست تست‌زنی اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل در مطالعه مفید تمرکز حواس است که عدم تمرکز حواس سبب هدررفت وقت می‌شود.

مشاور کنکور مدارس آموزش و پرورش همدان استفاده کاربردی از تعطیلات تابستان را رمز موفقیت دانش‌پژوهان در عرصه رقابت کنکور ۹۲ عنوان کرد و ادامه داد: تنظیم یک برنامه مدون راستای ارتقای کارکرد آیتم‌های نظیر؛ فهمیدن دروس، خلاصه‌برداری، خلاصه‌خوانی و تست‌زنی در فصل تابستان دانش‌آموزان می‌توانند ۵۰ درصد از موفقیت در آزمون سراسری را کسب کنند.

وی بهترین منبع مطالعاتی کنکور را کتاب‌های درسی عنوان کرد و افزود: کاهش عادات قبلی، ارتقای سرعت و دقت در مطالعه و تست‌زنی و اختصاص زمانی برای امور مفید مورد علاقه نتیجه‌ای مطلوب را به همراه خواهد داشت.

شیری‌وثیق در بخشی دیگر از سخنان خود موفقیت همه‌جانبه فرزندان را در جامعه مستلزم مدیریت راهبردی والدین دانست و تأکید کرد: پدر و مادر باید دانش‌آموزان به دور از احساسات و مطابق منطق و اصول درست رفتار کنند.

وی در پایان نهادینه کردن اصول ارزشی کمک بسیار زیادی به فرزندان می‌کند، افزود: کشور به آینده‌سازان متبحر و کاردان در عصر حاضر نیاز دارند پس مسئولان و خانواده‌ها باید بر حساسیت وظیفه خود آگاه باشند.

این همایش برای دانشآموزان سوم متوسطه دختر و پسر شهرستان تویسرکان با هدف ارتقای معدل، کسب رتبه برتر کنکور در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برگزار شد.