به گزارش افکارنیوز به نقل از همشهری آنلاین، سایت Carder Profile برای هکرهایی که درجستجوی اطلاعاتی از قبیل شماره کارتهای اعتباری و نرمافزارهای جاسوسی بودند، یک سایت فوقالعاده و قابل دسترس بود اما اکنون آشکار شده این وبسایت محبوب هکرها دام FBI برای به دستگیری آنها بودهاست.

به گفته FBI اتهام این افراد سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی افراد مختلف بوده است. این تبهکاران طی یک عملیات گسترده و با مدیریت پلیس آمریکا شناسایی و دستگیر شدند.

۱۲ نفر از دستگیرشدگان در آمریکا و ۶ نفر از آنها در بریتانیا فعالیت داشته‌اند. دو سال است که پلیس فدرال آمریکا این افراد را در ۴ قاره متفاوت در ۱۳ کشور تحت نظر داشته است. در صورتی که جرم این افراد در دادگاه به اثبات برسد ۴۰ سال زندان در انتظار آنها خواهد بود.

برای دستگیری این افراد، ‌ FBI وب‌سایت Carder Profile را به عنوان دام طراحی کرد، ‌ در این وب‌سایت مجرمان مورد‌نظر می‌توانستند اطلاعات به سرقت رفته کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی را به راحتی خرید و فروش کنند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند عملیات اخیر دستگیری این ۲۴ نفر اولین عملیات در نوع خود بی‌نظیر بوده و توانسته از سرقت حدودا ۲۰۵ میلیون دلار سرمایه از حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری افراد مختلف جلوگیری کند.

هکرها به تازگی در دستیابی به اطلاعات کارتهای اعتباری و حسابهای بانکی افراد مختلف موفقیتهای زیادی به دست آورده بودند به طوریکه سال گذشته هکرها در اروپای شرقی توانستند اسامی،شمارههای حساب،آدرس ایمیل و تاریخچه نقل و انتقالات آنلاین پولی ۲۰۰ هزار نفر از مشتریان CitiBank را به دست آورند.