به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، خبر تبدیل منزل مسکونی عزتالله انتظامی به خانه-موزه در ماههای پایانی سال گذشته روی خروجی بسیاری از رسانهها قرار گرفت.

پس از گذشت بیش از ۵ ماه از انتشار این خبر، برای اطلاع از آخرین شرایط محیا شدن این خانه‌ - موزه به سراغ آقای بازیگر رفتیم تا تازه‌ترین خبرهای خانه - موزه انتظامی را از صاحبخانه آن جویا شویم. خواندن گفت‌وگوی ما با عزت‌الله انتظامی خالی از لطف نیست:



‌* بیش از ۵ ماه برای مرمت داخلی خانه وقت لازم است

وی درباره آخرین وضعیت این خانه - موزه گفت: این مکان قرار است تبدیل به بنیاد فرهنگی - هنری و موزه «عزت‌الله انتظامی» شود، البته هنوز‌ ۵ تا ۶ ماه دیگر وقت لازم است تا مرمت و ساخت و ساز داخلی تمام شود.

وی ادامه داد: زیر‌بنای ساختمان تغییری ‌نمی‌کند، اما ممکن است سالن کوچکی در طبقه بالای آن ساخته شود و اتاق‌هایی برای مطالعه طراحی شود. البته تصمیمات نهایی در این مورد پس از اتمام مرمت بنا انجام خواهد شد.



* قرار نیست خانه - ‌موزه انتظامی یک آموزشگاه بازیگری باشد



انتظامی در ادامه توضیح داد: پس از تمام شدن مرمت و ساخت و سازهای داخلی، وسایل خانه که هم‌اکنون به صورت امانت در خانه هنرمندان است به ساختمان منتقل می‌شود و دست‌اندرکاران و دوستان صاحب‌نظر در چیدمان خانه کمک خواهند کرد.

این پیشکسوت تئاتر، ‌سینما و تلویزیون تأکید کرد: خانه موزه عزت‌الله انتظامی قرار نیست یک کلاس هنرپیشگی باشد که مثلا هزینه‌ای از هنرجویان بازیگری بگیرد، بلکه امیدوارم این خانه باعثشود محل فرهنگی در منطقه شمیران ایجاد شده و افراد استفاده بهینه از این خانه موزه ببرند.



‌‌* این روزها سناریوهای خوبی به دستم نمی‌رسد / خجالت می‌کشم در آن‌ها بازی کنم



عزت‌الله انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد بازی جدیدی داشته‌اید یا خیر، گفت: پیشنهادهای زیادی داشته‌ام، اما سناریوها خیلی سطحی و ضعیف هستند و آدم خجالت می‌کشد که در آن‌ها بازی کند. من در تمام طول عمرم ‌در چنین سناریوهایی بازی نکرده‌‌ام، از این به بعد هم بازی نمی‌کنم.

وی در پایان گفت: البته اگر سناریوی خوبی به دستم برسد و از نقشش خوشم بیاید، ممکن است وارد مذاکره برای بازی شوم، اما فکر نمیکنم این روزها سناریوی خوبی به دستم برسد که از آن خوشم بیاید.