مهار آتش‌سوزی بزرگ انبار لوازم یدکی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مرتضی اصفهانی مدیر منطقه یک عملیات آتشنشاني، درباره چگونگی اجرای عملیات خاموشکردن آتشسوزی این پاساژ اظهار داشت: با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتشنشانی تهران مبني بر حريق پاساژشیرین در میدان امامخمینی، آتشنشانان ایستگاه ۱، ۳ و ۲ و نردبانهای ایستگاههای ۱۸ و ۱ اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه در طبقه سوم یک پاساژ سه طبقه قرار داشت که شامل انباری به وسعت ۱۵۰ مترمربع و مملو از لوازم یدکی خودرو بود و با توجه به محبوس‌شدن تعدادی از افراد در داخل پاساژ و همچنین به دلیل قفل‌بودن درهای ورودی فلزی گروه امداد و نجات ۱ نیز به سرعت به این محل فراخوانده شدند.

مدیر منطقه یک عملیات آتش‌نشانی، در ادامه افزود: آتش‌نشانان ایستگاه ۲ و نیروی احتیاط ۷۰۱ با استفاده از نردبان‌های هیدرولیکی از بیرون پاساژ عملیات خاموش‌کردن آتش‌سوزی را آغاز کرده و موفق شدند از پیشروی آتش به سوی ساختمان‌ها و واحدهای مجاور جلوگیری کنند و نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های ۳ و یک نیز با به کارگیری دستگاه تنفسی و سه رشته لوله آبدهی به داخل پاساژ رفته و خود ر ا به کانون این آتش‌سوزی رساندند و شعله‌های آتش را که تقریبا ۸۰ مترمربع از فضای انبار را در بر گرفته بود مهار و کاملا خاموش کردند.

اصفهانی با اشاره به خطرات احتمالی این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: ریزش شیشه‌های رفلکس نمای پاساژ که بر اثر حرارت، هر لحظه در حال شکستن و پرت‌شدن به اطراف بود از جمله عواملی بود که در این حادثه جان آتش‌نشانان را تهدید می‌کرد.

وی افزود: خوشبختانه با سرعت عمل و تلاش نفس‌گیر آتش‌نشانان در این آتش‌سوزی به هیچ‌کس آسیب جانی نرسید و تنها خسارت سنگین مالی به این مجتمع وارد شد.