به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حسین صادق عابدین بعدازظهر امروز در آیین افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری در نخستین استان کشور اظهار داشت: یکی از دغدغههای مردم بحث هزینههای پزشکی و درمان است که در تمام اقشار دیده میشود.

وی افزود: این مشکل در قانون برنامه پنجم توسعه به خوبی دیده شده و خوشنودیم که یکی از محوری‌ترین تکالیف برنامه در استان فارس کلید زده شد.

مقام ارشد اجرایی استان فارس تصریح کرد: پنج ماه پیش که بحثپیرامون اجرای این برنامه شروع شد فکر نمی‌کردیم با تمام مشکلات و مضیغه‌ها به این خوبی به سامان برسد اما بسیاری موارد که در ابتدا دیده نشده بود با همکاری و هم‌افزایی تمام مسئولان حل شد و کار از حرکت باز نایستاد.

به گفته وی، این طرح در راستای خدمت‌رسانی بهتر و ارزان‌تر به تمام مردم و به ویژه اقشار کم‌درآمد در دستور کار قرار گرفت و ساماندهی به کلیت نظام سلامت و پیشگیری قبل از درمان از مزایای آن است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات مردم و پیدا کردن عدالت در بخش سلامت انتظار همگانی بود و باید مدت‌ها پیش از این در کشور اجرا می‌شد.

محمدحسن دوگانی افزود: اجرای این طرح اگر چه با تاخیر است اما جای تقدیر از دولت دهم را دارد که این گام بزرگ را در تحقق عدالت در بخش بهداشت و درمان برداشت.

این نماینده مجلس گفت: امروز از طرف ۴.۵ میلیون مردم استان فارس از دولت تشکر میکنیم که علاوه بر صرفهجویی در وقت پزشک و بیمار ارجاع درست به مرجع درمانی را نیز در پی دارد.