به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ۲۷ آذر سال ۸۹ ماموران پلیس شهرستان کازرون در جریان قتل مردی در منطقه کنار تحته قرار گرفتند. کارآگاهان پس از حضور در محل با جسد مرد میانسالی روبرو شدند که هدف گلوله قرار گرفته بود.

بررسیها نشان داد مقتول در حال بازگشت به خانه بود که هدف شلیک دو موتورسوار قرار گرفته بود. عاملان جنایت صورت خود را پوشانده بودند.

با انجام تحقیقات پلیسی پسر جوانی به نام مهدی در این رابطه دستگیر شد. او در بازجویی های مقدماتی منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با مردی اختلاف داشتم. او پشت برادر مرحومم حرف زده بود. به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی کردم. شب حادثه با تهیه اسلجه و کمک پسر خاله ام به مقابل خانه آن مرد رفتیم اما خبری از او نشد.

وی ادامه داد: وقتی از آمدن آن مرد ناامید شدیم به سمت خانه حرکت کردیم. در میان راه با مردی روبرو شدیم که شبیه او بود به همین خاطر به سمتش شلیک کردم. فردای آن روز متوجه به اشتباه فرد دیگری را کشته ام.

با این اعترافات همدست مهدی نیز دستگیر شد. متهمان پس از بازسازی صحنه قتل و تکمیل تحقیقات با قرار قانونی روانه زندان شدند.

در ادامه با صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد. در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی عرفانی زاده در شعبه دوم دادگاه کیفری برگزار شد اولیای دم درخواست قصاص کردند.

متهمان نیز به تشریح ماجرا پرداختند. پس از آخرین دفاعیات متهمان، قاضی عرفانی زاده و چهار قاضی مستشار - فارسی، رستگاری، مظفر و سجادی نژاد - وارد شور شده و مهدی را به قصاص محکوم کردند. همدست او نیز به زندان محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان هم حکم را تائید کردند.