به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عباس مزیکی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طرح جامع مالیاتی برای پیگیری امور مالیاتی مودی باید یک کلید واژه وجود داشته باشد، اظهار داشت: در این طرح کد اقتصادی به عنوان این کلیدواژه محسوب میشود.

وی با تاکید بر اینکه صدور کد اقتصادی مستلزم وجود مقدمات و دارا بودن اطلاعات کامل از مودیان مالیاتی بوده است، ادامه داد: تاکنون بیشترین و کامل‌ترین اطلاعات در نظام مالیاتی به اشخاص حقوقی اختصاص داشته است.

معاون بر درآمد‌های مالیاتی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در نخستین مرحله برای صدور کد اقتصادی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها به دلیل تکمیل بودن اطلاعات آنها انتخاب شده‌اند و در مراحل آتی بلافاصله پس از تکمیل اطلاعات اشخاص حقیقی ثبت‌نام آنها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در قانون تسلیم اظهارنامه برای مودی ملاک عمل است، اضافه کرد: هر فعال اقتصادی می‌تواند در کافی‌نت، دفاتر پیشخوان دولتی، ادارات پست و منازل خود اظهارنامه مالیاتی خود از سایت سازمان امور مالیاتی دریافت، تکمیل و ارسال کند و سپس کد رهگیری خود را دریافت کند.

مزیکی تاکید کرد: افرادی که در گذشته امضای الکترونیکی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند این افراد نیازی به اخذ پرینت و ارائه آن به اداره مالیاتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه در آینده صدور امضای الکترونیکی و اخذ اظهارنامه مالیاتی بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی نیز صورت میگیرد، افزود: اما در سال جاری این موضوع عملیاتی نشده است و مردم باید با مراجعه به ادارات امور مالیاتی و یا با استفاده از پست سفارشی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند.