به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، جواد نوروز بیگی تهیهکننده سینمای ایران در ارتباط با ساخت پروژه "لاله" به کارگردانی اسدالله نیکنژاد به خبرنگار مهر گفت: فکر میکنم در شرایط فعلی برای جوانان این کشور ساختن فیلم زندگی یک زن قهرمان رالی مسئله نباشد. هر چقدر هم چنین فیلمی مثبت باشد دغدغه جوان ما نیست.

وی افزود: به جای اینکه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ۵ میلیارد تومان برای ساخت چنین فیلی هزینه کند که معلوم نیست در ایران قابلیت پخش داشته باشد یاخیر. بهتر است چنین بودجه‌هایی را هزینه ۱۰ کارگردان جوان کند که آینده و سرمایه این کشور هستند تا فیلم‌های بهتر از " لاله " بسازند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: متاسفانه این حرف‌های ما تاثیری ندارد. چون کسانی که تصمیم گیرنده هستند کاری به این اعتراضات ندارند. حتی اگر نیک‌نژاد سرمایه‌ای را قرار است برای ساخت این فیلم وارد کند، بهتر است برود همین فیلم را در جای دیگری بسازد.

وی تاکید کرد: من می‌خواهم بدانم چقدر برای نظام این موضوع اهمیت دارد. وقتی دنبال این هستیم که ارزش‌هایمان بالاتر از بحثملی قرار بگیرد. اگر مسئولان سینمایی می‌گویند این پروژه ملی است، پس ارزش‌های آن در کجا معنی شده است؟!

نوروزبیگی ادامه داد: این فیلم چه پیامی دارد که قبل از آماده شدن فیلمنامه پروانه ساخت آن صادر می‌شود. کمال تبریزی یک سال است منتظر گرفتن مجوز ساخت است. با تمام تعهداتی هم که می‌گیرند بازهم پروانه نمی‌دهند. آیا تبریزی باید در این کشور کار کند یا نیک‌نژاد؟ من کاری به سابقه ایشان ندارم اما در این سی سال در ایران نبودند و پس با سختی‌ها زندگی نکرده‌اند. حالا آمده‌اند تا پول بگیرند فیلم بسازند؟!

وی عنوان کرد: کمال تبریزی اما اینجا بوده زیر موشک‌باران‌ها زندگی کرد. با تمام سختی‌ها کنار آمد و پس اولویت با این بچه‌ها است. بهتر است به جای اینکه نیک‌نژاد را به ایران بیاورند. به دنبال جذب مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، احمدرضا درویش و کمال تبریزی باشند. اینها سرمایه‌های انقلاب هستند. من دلیلی برای جذب نیک‌نژاد نمی‌دانم.

تهیه‌کننده مجمموعه " شوق پرواز " گفت: ایشان یک ایرانی است، تعهد دارد و حالا می‌خواهد به کشور خود بازگردد. پس بهتر است اگر پول دارد با سرمایه خود فیلم بسازد. این بودجه‌ای که می‌خواهند به وی بدهند حق سینماگران ایرانی است. جالب است همان ابتدا که بحثساخت این فیلم مطرح شد در بدنه مدیریت سینما هم اختلاف ایجاد شد.

وی افزود: فارابی ساخت این فیلم را نمی‌پذیرد سراغ جای دیگری می‌روند؛ مگر این سفارش از کجا آمده است؟ ماموریت فارابی را به این دلیل تغییر می‌دهند. جا دارد از میرعلایی تشکر کنم. ایشان در دوره خود به خوبی کار کردند و از تولیدات سینمای ایران در بخش ملی و ارزشی به خوبی حمایت کردند.

نوروزبیگی ادامه داد: در جشنواره فجر می‌خواهند عنوان کنند که زندگی یک قهرمان رالی را ساخته‌ایم. ایرادی ندارد. این فیلم را بخش خصوصی بسازد نه بخش دولتی. وظیفه دولت است از فیلم‌های ارزشی دفاع کند. ما مگر اعتراض می‌کنیم که چرا بودجه برای ساخت فیلم زندگی شهید چمران داده‌‌اید؛ خوشحال هم می‌شویم و می‌گوییم بیشتر این کارها راانجام دهید.

وی تاکید کرد: چرا درباره شهدای بزرگ این کشور فیلم نمی‌سازید؟ این همه اتوبان به نام آنها است. اگر از این پول دو میلیارد بدهید قطعا درباره آنها نیز می‌توان فیلم ساخت. باور کنید با ۵ میلیارد ۵ فیلم می‌توان ساخت. چرا باید در این شرایط اقتصادی یک نفر از خارج بیاید و از این بودجه استفاده کند.

این تهیهکننده گفت: خیلی از کارگردانان با کمترین بودجه در زمینه دفاع مقدس و ارزشها کار میکنند. چرا باید به راحتی برای شخصی فرش قرمز پهن کنیم و در اولین فرصت به او مجوز ساخت بدهیم. او میخواهد با پول دولت فیلم بسازد در حالی که یک شب هم بیخوابی مردم ایران را زیر موشکبارانها حس نکرده است. از سختیهای ما درکی ندارد. این پولها باید هزینه سینمای ارزشی شود.