به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بررسيهاي محققان سازمان ميراث فرهنگي چين و چند دانشگاه اروپايي و آسيايي كه به تازگي و در قالب پروژهاي بينالمللي پايان يافته نشان ميدهد كه که طول واقعي ديوار چين بيش از دو برابر طول فعلي آن بوده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که دیوار چین ۱۳ هزار و ۱۷۰ مایل طول دارد، این در حالیست که براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۹، طول این اثر شاخص تاریخی ۵۵۰۰ مایل برآورد شد.

محققان در تحقیقات میدانی خود در ۱۵ استان چین موفق به کشف ۴۳ هزار و ۷۲۱ محوطه تاریخی شدند که یا بخشی از دیوار چین بوده و یا با آن در ارتباط بوده‌اند.

کارشناسان ناپدید شدن بخشهای زیادی از دیوار چین را ناشی از توسعه شهرها، کارخانه‌ها و یا عملیات جاده‌سازی می‌دانند، این در حالیست که کارشناسان شرایط این اثر تاریخی منحصر به فرد را بحرانی دانست و بر این باورند که تنها ۲۰ درصد دیوار چین در شرایط مطلوبی بوده و مابقی یا به مرمت جدی نیاز داشته و یا به دلیل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده‌ی بخش‌هایی از آن به عنوان مصالح ساختمانی توسط روستائیان در حال ناپدید شدن است.

دیوار چین با ۸۸۵۰ کیلومتر طول، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی، برجهای آتش برای خبررسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد.

ديوار بزرگ چين يکي از عجايب هفتگانه دنياي باستان به شمار ميآيد که سال ۱۹۸۷ در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است.