دستگیری فیوجی که گذرنامه و کارت پایان‌خدمت جعل می‌کرد

به گزارش افکار نیوز،سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در گفتو گو با ایسنا ، با اعلام اين خبر گفت: در پی دریافت گزارشهایی مبنی بر فعالیت گسترده فردی در جعل اسناد دولتی و مدارك هویتی، گذرنامه و كارت پایانخدمت بررسی موضوع در دستور كار ماموران كلانتری ۳۳ اهری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد، فردی به نام «مجید - ص» در حوالی جاده ملارد با دایرکردن مکانی به همین منظور و شناسایی افراد متقاضی اسناد و مدارک دولتی، با استفاده از مهرها و مدارک جعلی، اقدام به تهیه کارت پایان‌خدمت، گذرنامه، گواهینامه، مدارک دانشگاهی و … کرده و آنها را با مبالغ بسیار هنگفتی به مشتریان خود می‌فروشد.

خیرخواهان ادامه داد: ماموران با توجه به اطلاعات دریافتی، پس از شناسایی آدرس متهم و تحت‌نظر قرار دادن آن مکان با هماهنگی قضایی پس از اطمینان از حضور وی در مخفی‌گاهش، در یک عملیات غافلگیرانه وارد مکان مورد نظر شده و متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران پس از دستگیری جاعل حرفه‌ای در بازرسی از این منزل دو عدد کیس کامپیوتر حاوی اسلاید مهرهای دولتی، اسناد، گواهینامه، مدارک دانشگاهی، گذرنامه، دو دستگاه پرینتر، تعداد زیادی کاغذ مخصوص چاپ مدارک، تعداد ۶۰ قطعه انواع مهر جعلی مربوط به ادارات و سازمان‌های مختلف به همراه مهر سفارتخانه‌ها و ادارات گمرک کشورهای مختلف و دادسراها، ۱۹ عدد گواهینامه بین‌المللی خام، ۲۰ عدد کارت ملی، ۲۰ عدد شناسنامه، ۴۲ عدد گذرنامه، عکس افراد مختلف، ۱۷۰ قطعه عکس مهرهای اداره‌ها و سازمان‌های آماده برای حک، تعداد ۱۲ عدد کارت پایان‌خدمت و مقادیر زیادی مدارک، اسناد و نمایه‌های مختلف کشف شد.

وی اظهار داشت: در بازجویی‌ها مشخص شد که متهم دستگیرشده به نام «مجید - ص» از مجرمان طایفه فیوج بوده و با فریب‌دادن افراد به ویژه جوانان در قبال دریافت هزینه‌های سنگین، اسناد و مدارک جعلی را در اختیار آنان قرار داده است.

وی یادآورشد: متهم دستگیرشده در ادامه اعترافاتش اقرار کرد که سابقه جعل اسناد به صورت فامیلی داشته و جعل اسناد مدارک دولتی به نوعی برای آنان شغل خانوادگی به شمار می‌رود بطوری که سال گذشته خواهر متهم به جرم جعل و کلاهبرداری از سوی ماموران دستگیرشده و همسر او نیز به همین جرم در زندان بسر می‌برد.

به گفته رییس پلیس کرج، جاعل حرفهای اسناد دولتی به همراه پرونده متشكله براي سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.