جشنواره‌ ونیز آماده پذیرایی ازفیلمسازان جوان

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، آلبرتو باربارا، كارگردان هنري جشنوارهي فيلم ونيز از حضور كارگردانان بزرگ به همراه فيلمسازان جوان و جوياي نام در رويداد سينمايي امسال خبر داد.

«باربارا» اعلام کرد، جشنواره‌ی فیلم ونیز امسال میزبان اکران جهانی ۵۰ فیلم از کارگردانان سرشناسی چون «ترنس مالیک»، «سوزان بیر»، «رابرت ردفورد»، «برایان دی پالما»، «اسپایک لی»، «مانوئل دی اولیویرا» و همچنین چهره‌های جدید در عرصه فیلمسازی است و جشنواره آمادگی پذیرش این فیلمسازان جوان را دارد.

فیلمسازان جوانی چون «راما برشتین» با فیلم «جای خالی را پر کن» در بخش رقابتی و «حیفا المنصور» با فیلم «وجدا» از عربستان در بخش «افق‌ها» شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: تشویق حضور استعدادهای جوان در جشنواره‌ی ونیز انگیزه‌ای برای ایجاد بخش «افق‌ها» و نمایش آنلاین فیلم‌ها بوده است و سینمای مجازی آنلاین با ۵۰۰ بیننده نیز در آینده به بخش‌های جشنواره ونیز اضافه خواهد شد.

کارگردان هنری جشنواره‌ی ونیز افزود: امسال فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رقابت سخت‌تری نسبت به سال گذشته خواهند داشت و تمامی فیلم‌ها شانس برابر برای نمایش دارند و هیچ فیلمی از نظرها پنهان نخواهد ماند.

باربارا با بیان اینکه هر فیلمی دوبار به نمایش درخواهد آمد، اعلام کرد که فیلم «استاد» به کارگردانی «پاول توماس» در بخش رقابتی جشنواره ونیز شرکت نخواهد کرد.

«باربارا» همچنین اطمینان داد هیچ تلاش تعمدی برای حضور ۲۰ کارگردان زن در جشنواره‌ی امسال انجام نشده است.

شصتونهمين جشنوارهي فيلم ونيز از تاريخ ۲۸ آگوست تا نهم سپتامبر برگزار ميشود.