به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ظهر روز ۲۲ خرداد امسال ردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ اوین از دستبرد به خانه اش خبر داد و گفت : تعداد ۳ فقره چک ، یک عدد سینه ریز و گوشواره طلا ، به ارزش تقریبی ۱۲ میلیون تومان از منزلم به سرقت رفته و در این رابطه به سرایدار مجتمع مظنون هستم .

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص مظنونیت خود به سرایدار، وی به مأموران کلانتری گفت: از حدود دو ماه پیش بود که به منزل جدید خود در یک مجتمع ۳۲ واحدی واقع در منطقه ولنجک اسباب کشی کرده بودیم. مجتمع جدید دارای یک سرایه دار است که بنا بر اظهارات ساکنان، از چند سال پیش در آنجا مشغول به کار بوده و همگی به او اعتماد دارند. ۱۴ خرداد در حالیکه من به همراه همسرم در خارج از خانه بودیم، دخترم حدود ساعت ۲۲ به خانه آمد اما چون کلید در ورودی آپارتمان را به همراه خود نداشت، با مراجعه به سرایدار از وی درخواست می کند تا برای باز کردن در ورودی آپارتمان با یک کلید ساز تماس بگیرد. اما سرایدار با طرح این موضوع که در آن ساعت امکان پیدا کردن کلیدساز وجود ندارد، به دخترم پیشنهاد داد تا خودش در خانه را باز کند و با این پیشنهاد و به شیوه تخریب قفل، در ورودی را باز می کند. فردای آن شب، دخترم برای آوردن کلید ساز از مجتمع خارج می شود و در حالیکه امکان بسته شدن در ورودی خانه وجود نداشت، از سرایدار مجتمع درخواست می کند که تا زمان بازگشت وی، مراقبت بیشتری از خانه ما داشته باشد تا اینکه پس از گذشت چند ساعت و پیدا کردن کلید ساز، اقدام به تعویض قفل در ورودی آپارتمان می کند. با گذشت چند روز از موضوع، در حالیکه به همراه اعضای خانواده قصد رفتن به مراسم عروسی یکی از بستگان را داشتیم، دخترم متوجه شد که سینه ریز و گوشواره طلایش در محل همیشگی نیست. زمانیکه دخترم موضوع ترک خانه برای پیدا کردن کلید ساز را توضیح داد، به سرایدار مجتمع مظنون شدم.

با توجه به اظهارات مالباخته، مأموران کلانتری ۱۶۳ اوین اقدام به دستگیری سرایدار مجتمع به " مهدی. ج " ۲۹ ساله می کنند اما سرایدار در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت از منزل مالباخته می شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده به همراه متهم جهت انجام تحقیقات فنی و تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی، سرایدار مجتمع همچنان منکر هرگونه ارتکاب سرقت از مالباخته شده و در ادامه اظهارات خود مدعی می شود که از حدود ۸ سال پیش در این مجتمع به عنوان سرایدار مشغول به کار شده، اما در طول این مدت هیچ شکایتی از سوی ساکنان مجتمع در خصوص وی صورت نگرفته و تمامی اهالی مجتمع اعتمادی کامل به او دارند.
کارآگاهان پایگاه یکم در ادامه رسیدگی به این پرونده، با مراجعه به محل سکونت سرایدار، اقدام به بازرسی از محل کرده اما هیچگونه مدرک و یا دلیلی که نشان از ارتکاب سرقت توسط سرایدار داشته باشد از داخل اتاقک یافت نشد.

در شرایطی که تمامی تحقیقات انجام شده تا به این مرحله نشان از بی گناهی سرایدار مجتمع داشت، کارآگاهان پایگاه یکم در ادامه تحقیقات از اهالی مجتمع و در شرایطی که ساکنان مجتمع، جوان سرایدار را شخص قابل اعتمادی می دانستند، دریافتند که بر خلاف ادعای سرایدار و در طول یک سال گذشته بیش از هشت فقره سرقت منزل در داخل مجتمع رخ داده اما در کمال تعجب و با وجود تعدد سرقت های انجام شده که در تمامی آنها اموال باارزشی از قبیل دلار، وجه نقد، سکه طلا و جواهرات سرقت شده بود، هیچکدام از مالباختگان اقدام به طرح شکایت نکرده بودند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده و شناسایی سرقت های مشابه دیگر که در تمامی آنها، سارق یا سارقین در زمان عدم حضور مالباختگان اقدام به سرقت کرده و همچنین تشخیص داخلی بودن تمام سرقت ها و با توجه به اظهارات ضد و نقیض سرایدار در خصوص عدم وقوع سرقت در مجتمع، کارآگاهان بار دیگر به تحقیق از وی پرداخته اما مرد جوان همچنان خود را بی گناه معرفی می کرد.

کارآگاهان پایگاه یکم در ادامه رسیدگی به این پرونده و با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متهم تنها در طول یک سال گذشته اقدام به ارسال بیش از ۲۵ میلبیون تومان پول نقد به یکی از شهرستان های غرب کشور کرده و در آنجا اقدام به خرید یک واحد آپارتمان مسکونی کرده است.

با توجه به اطلاعات جدید، کارآگاهان بار دیگر به تحقیق از سرایدار پرداخته اما او همچنان مدعی بیگناهی خود بود و عنوان می کرد که این پول را از طریق بستگان و دوستانش تهیه کرده اما در ادامه قادر به معرفی شخص یا اشخاصی که این مبلغ را در اختیار او قرار داده باشند، نگردید و به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به تمامی سرقت های منازل مجتمع ۳۲ واحدی در طول یک سال گذشته و خرید آپارتمان از طریق اموال مسروقه اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود به کارآگاهان گفت: اهالی مجتمع به علت اعتمادی که در طول این چند سال به من پیدا کرده بودند، در زمان خروج از مجتمع کلید منازل خود را به من تحویل می دادند تا در زمان مراجعه و بازگشت دیگر اعضای خانواده هایشان، کلید خانه را به آنها تحویل دهم و من نیز از همین فرصت استفاده کرده و تنها اقدام به سرقت وجوه نقد، سکه و جواهرات می کردم و بلافاصله از محل خارج می شدم. در شیوه دیگر سرقت ها نیز، زمانیکه اهالی مجتمع از من برای انجام نظافت منازلشان درخواست می کردند، اقدام به سرقت می کردم و این سرقت ها در شرایطی ادامه داشت که هیچکدام از مالباختگان برای پیگیری موضوع علاقه ای نداشتند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور - رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص سرقت های زنجیره ای از مجتمع ۳۲ واحدی و طرح شکایات توسط مالباختگان ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.