افکارنیوز: سر چارلز اسپنسر چاپلین معروف به چارلی چاپلین در ۱۶ آپریل ۱۸۸۹ در لندن متولد شد. شهرت وی به خاطر فیلمهای كمدی میباشد كه در عصر فیلمهای صامت با استفاده از پانتومیم و دلقك بازی ساخته است. او یكی از مشهورترین ستارگان فیلم دنیا قبل از جنگ جهانی اول میباشد. مشهورترین شخصیتی كه بازی كرده است شخصیت فیلم "ولگرد" میباشد. موسیقی متن فیلمهایش را خود میساخت و در سال ۱۹۱۹ موسس و بنیانگذار همكار هنرمندان آمریكایی بود. چاپلین بشدت تحت تاثیر كار كمدین فیلم صامت فرانسوی مكس لیندر بود. در سال۱۹۹۹ موسسه آمریكایی فیلم در رنكینگ خود او را به عنوان دهمین اسطوره مرد سینما در همه زمانها قرار داد. به گفته نمایشنامه نویس مشهور ایرلندی جرج برنارد شاو چاپلین تنها ستاره ای است كه صنعت سینما به خود دیده است.

در این مقاله به ذکر ۱۰ حقیقت جالب درباره زندگی وی می‌پردازیم:

۱. چارلی دقیقاً ۴ روز قبل از آدولف هیتلر متولد شده است. تاریخ دقیق تولد وی ۱۶ آپریل ۱۸۸۹ در لندن می‌باشد.

۲. در ۱۹۲۵ اولین بازیگری بود که عکسش بر روی جلد مجله تایم چاپ شد.

۳. وقتی در یک رقابت برای شبیه ترین فرد به خودش شرکت کرد باوجود اینهمه مجبوبیتی که داشت در این مسابقه شکست خورد.

۴. به دلیل وارد آوردن اتهام کمونیست بودن ستاره وی از پیاده روی مشاهیر هالیوود برداشته شد و به تبع آن این ستاره مفقود شد.

۵. اگر چه هیتلر از چارلی چاپلین متنفر بود اما او از محبوبیت خودش آگاه بود به دلیل اینکه سبیل هایش را شبیه سبیل های چارلی چاپلین کرده بود تا خودش را برای مردم جذابتر و دل انگیز نماید

۶. چارلی چاپلین هرگز شهروند ایالات متحده نشد و در سال ۱۹۵۳ به دلیل خوداری از پذیرفتن حق شهروندی آمریکا تبعید گردید. سالهای تبعید را در سوییس گذراند و در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ در سن ۸۸ سالگی زمانی که خواب بود از دنیا رفت.

۷. حدود ۵۰۰ ملودی برای فیلمهای خودش ساخت و آخرین فیلمی‌ که دید فیلم راکی در سال ۱۹۷۶ بود.

۸. پس از فوتش یک گروه کوچک از مکانیک های سوییسی بمدت دو ماه جنازه وی را دزدیدند تا در قبال دریافت پول از خانواده اش جنازه وی را تحویل دهند. اما تلاشهایشان راه به جایی نبرد و جنازه وی کشف و دفن گردید و روی قبر وی با سیمان پوشانده شد تا از سرقتهای احتمالی آینده مصوم بماند.

۹. پس از فوتش یک ستاره شناس اوکراینی به افتخار چاپلین یک سیارک که در کمربند سیارک بین سیاره زهره و مشتری قرار دارد را چاپلین ۳۶۲۳ نام نهاد.

۱۰. دختر وی به نام جرالدین چاپلین در سال ۱۹۹۲در فیلمی‌زندگینامه مادر چاپلین به نام هانا چاپلین را به تصویر کشید.

منبع: سیمرغ