به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رضا میر کریمی اظهار کرد:این حادثه بعد از ظهر امروز در داخل روستای بابا امان و حوالی بوستان ملی به همین نام روی داد که تریلر به خاطر بی احتیاطی راننده واژگون شد.

وی با بیان اینکه به محض دریافت گزارش عوامل مدیریت بحران استان در محل حاضر شدند تصریح کرد: چون این حادثه در منطقه مسکونی روی داده بوده و هر آن امکان انفجار ناشی از نشت تانکر ۱۸هزار لیتری می‌رفت بلافاصله با هدایت مدیریت بحران، ساکنان روستا تا شعاع ۵۰۰ متری خانه‌های خود را تخلیه کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: بعد از تخلیه این محل به منظور جلوگیری از هر گونه خسارت جانی، عوامل آتش‌نشانی نیز اقدامات مربوط به جلوگیری از نشتی گاز در محیط را انجام داده و گاز را داخل مخزنی دیگر تخلیه کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از تخلیه گاز و کنترل این حادثه اقدامات مربوط به خارج ساختن این تریلی که به درون باغی سقوط کرده بود، انجام شد گفت: این تریلر نیز با به کار گیری سه جرثقیل از داخل باغ بالا کشیده شد و وضعیت به حالت عادی برگشت.

میر کریمی با بیان اینکه مأموریت دستگاه‌های مدیریت بحران ساعاتی پیش به اتمام رسید یادآور شد: هم اکنون هیچ گونه مشکلی در این ارتباط وجود نداشته و ساکنان این روستا که خانه‌های خود را ترک کرده بودند به سکونت گاه خود بازگشتند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی راننده تریلر نیز به خاطر سهل انگاری ناشی از حمل ۱۸هزار لیتر گاز مایع به داخل این روستا به دستور دادستان بازداشت شده است.

وی با تقدیر از سرعت عمل نیروهای شرکت کننده در مهار این حادثه از معاون عمرانی فرمانداری بجنورد، هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس خراسان شمالی تشکر کرد.

روستای باباامان در ۱۰کیلومتری شرق بجنورد و در حاشیه محور مشهد مقدس قرار دارد.

به گزارش فارس بوستان ملی باباامان که همه ساله پذیرای میلیونها زائر و مسافر بوده در بالادست این روستا قرار دارد.