به گزارش افکارنیوز شکرخدا موسوی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: با توجه به صحبتهای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه علنی و غیر علنی روز گذشته مجلس، حل مشکل گرد و غبار در جنوب و غرب کشور نیازمند یک عزم ملی است.

وی گفت: از شخص رئیس جمهور تا وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست باید یک کمیته بحران از این وزارت‌خانه‌ها تشکیل شود و به صورت مداوم و مستمر و با حضور چند نماینده مجلس از مناطق بحرانی گرد و خاک جلساتی برگزار شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می‌شود یک مقداری امیدوار بود اما با وعده وعیدهایی که می‌آیند در مجلس می‌دهند کار به جایی نخواهد رسید.

موسوی ادامه داد: همچنین در مورد سیستم‌هایی که می‌گویند جلوی گرد و خاک را می‌گیرد، اصلا این گرد و خاکی نیست که سیستم ساخته دست بشر بتواند جلوی آن را بگیرد.

وی با بیان اینکه باید در خوزستان باشید تا ببینید چه ظلمتی از آسمان می‌بارد گفت: اگر یک عزم ملی وجود داشته باشد و یک کمیته بحران تشکیل شود، می‌توان امیدوار بود در غیر این صورت هیچ کاری صورت نخواهد گرفت، زیرا هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ارتباطات دیپلماتیک برای حل این مشکل نیز در سطح ضعیفی است که یک بخشی از آن به خودمان بر می‌گردد که دیپلماسی قوی که باید برود و این مشکل را حل کند هنوز خودش را نشان نداده است و از طرف دیگر عراق هم دچار بحران است.

موسوی اضافه کرد: شرایط دست به دست هم داده که مشکلات به وجود بیاید، اما عراق چون شرایطش نسبت به سوریه و عربستان آرام تر است، می‌تواند کارهایی را انجام دهد، زیرا ۷۰درصد منشا گرد و غبار و گرد و خاک در این کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دیپلماسی مان قوی تر و محکم‌تر شود وقتی در این صحنه وارد شویم حتما نتایج بهتری را خواهیم دید.

وی اظهار داشت: در رابطه با حل این مشکل نا امید نیستیم و امیدوار هم نیستیم. دولت بیاید برای مردم امتیازات خدماتی، بهداشتی، رفاهی و … بگذارد. خدمات فوق العاده خاص مناطق محروم و مرزی و کمتر توسعه یافته در یک ماه گذشته توسط دولت از ۱۳ یا ۱۴ درصد به ۷درصد در این موقعیت خاص کاهش یافته است و نمک بر روی زخم می‌ریزند.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: تجهیزات بیمارستانها واقعا پاسخگو نیست و متاسفانه چند مورد زاد و ولد داشتیم که بر اثر آلودگیهای گرد و غبار و اورانیومهای ضعیف شده که در عراق استفاده شده بچههایی به صورت فلج به دنیا آمده اند.