به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ خسروی با بيان اينكه پیرو شکایت فردی مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای سایبری، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند، گفت: بنابر اظهارات شاکیه، چند روزی است صفحهای با نام و مشخصات وی در یکی از شبکههای اجتماعی ایجاد شده و تعدادی از تصاویر شخصی وی و خانوادهاش به همراه نوشتههای غیراخلاقی منتشر شده است.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که تصاویر در صفحه جعلی دقیقا همان تصاویر منتشر شده در صفحه شاکیه است و متهم یا متهمان احتمالی با افزودن خود به لیست دوستان به تصاویر شخصی وی دسترسی پیدا کرده است.

خسروی با بیان اینکه در نهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد گفت: وی پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را اخاذی و ریختن آبروی شاکیه بیان کرد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هر فردی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از این طریق به نحوی ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس یا جزای یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

خسروي افزود: اين مسئله نيز یکی از مصادیق بارز هتک حرمت و نشر اکاذیب است، چرا که با توهین به فردی حرمت او از بین میرود و جرم است و انتشار آن در اینترنت، انتشار اکاذیب است.