به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، فرجالله سلحشور کارگردان سینما درباره خبر مهاجرتش از ایران، گفت: در زمانی که کارگردان و هنرپیشههایی که در ساخت آثار ضد اخلاقی و اشاعه برهنگی فعالیت داشتند، قصد دارند در ایران فیلم بسازند و مسئولین کشور و مدیران فرهنگی ما به جد ایستادند و از آدمی که تا امروز در ترویج فساد در سینمای دنیا و هالیوود نقش داشته است حمایت میکنند، از سوی دیگر هم تولید پروژه چند میلیاردی به عهده وی میگذارند، دیگر جایی برای من و امثال من باقی نمیماند.

با عملکرد مدیران سینمایی ما باید از کشور کوچ کنیم
وی در ادامه گفت: «این افراد سال‌ها در آمریکا رفتند و کارت اقامت گرفتند و تمامی فیلم‌هایی که در خارج از مرزها در تولید و تهیه و ساخت آن نقش داشتند بلا استثنا ضد اخلاقی و بد‌آموزی داشته است، با این اوصاف حتما امثال بنده باید برویم. ما که نه ‌بلد هستیم و نه حاضریم فیلم ضداخلاقی بسازیم. طبیعی است که امثال ما در این مملکت جایی نداریم، بهتر است برویم تا با خیال راحت مسئولین بازیگرانی که از ایران رفتند را به کشور بازگردانند. به قول معاونت سینمایی این‌ها اقتضائات آمریکاست و اشکالی ندارد. از اقتضائات آمریکا این است که فیلم ضد اخلاقی و برهنگی بسازد، آن هم با توجیهات معاونت سینمایی اشکالی ندارد و مرتکب خطایی نشده است. با این توجیهات ایرانی‌هایی که در خارج از کشور می‌روند و عریانی و برهنگی را تبلیغ می‌کنند و یا در این آثار شرکت می‌کنند، اشکالی ندارد. پس باید به کشور بازگردند. طبیعی است که اگر این افراد به کشور بازگردند دیگر جایی برای ما باقی نمی‌ماند و ما بهتر از ایران کوچ کنیم.»

وی درباره اولویت ساخت فیلم «لاله» گفت: «من با خانم لاله صدیق که در مسابقات شرکت کرده و برنده شده است، حرفی ندارم اما مهم این است که لاله و لاله‌ها خلق شدند برای این کار؟ زن مسلمان شیعه، زنی که در مکتب فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) تربیت شده آیا کارش انسان‌سازی و تربیت انسان است یا خیر؟ به قول حضرت امام(ره) زنانی که از دامن‌شان مرد به معراج برود و عامل تحکیم خانواده باشند، عشق را در جامعه پراکنده کنند، مدیریت خانواده را برعهده بگیرند؛ آیا این هدف یک زنی است که ‌در مکتب تشیع پرورش یافته است یا راننده‌، بوکسور، قهرمان اتومبیلرانی و…»

با عملکرد مدیران فرهنگی باید در سینما اعتقادات را کنار بگذاریم
کارگردان «یوسف پیامبر» در ادامه گفت: «با عملکرد مدیران فرهنگی گویا ما باید در سینما اعتقادات را کنار بگذاریم. در حال حاضر عملکرد معاونت سینمایی، تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر و سرمایه‌گذاری که در ساخت چنین فیلمی نقش دارند، اهدافی را دنبال می‌کنند که غرب و آمریکا برای ما رقم زده است. غرب، زن ما را به سمت و سوی خروج از خانه و حضور بی‌رویه در خارج از خانه و دور شدن از هدف اصلی‌اش هدایت می‌کند. با ساختن قهرمانان پوشالی شخصیت زن مسلمان را به سمت انحراف می‌کشانند.»

زن ایده‌ال مسلمان با ساخت فیلم «لاله» به انحراف کشیده می‌شود
وی در ادامه تاکید کرد: «با شناختی که از آمریکا داریم، کاری که در حال حاضر ساخت آن مسئله مسئولین کشور شده است، زن ایده‌ال مسلمان را به انحراف می‌کشاند. کارگردانی که سی سال در هالیوود قدم و قلم زده‌ و تلاش کرده یک زیان است و زیان بدتر این که با معرفی این قهرمان رالی به عنوان زن ایده‌آل و الگو مردم را به انحراف می‌کشانند.»

سلحشور در خاتمه افزود: متاسفانه همین عملکرد در تلویزیون هم دنبال میشود. به جای این که خانوادهای را نشان دهند که فرزندان عالم دینی و مجاهد تربیت کردند و همسران جانبازی که سی سال به جانباز خدمت کردند، مدام زن نمونه را گاودار یا اتوبوسران و... نشان میدهند که شایسته نیست.