به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دو زلزله شدید بعد از ظهر امروز شنبه بخشهایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند.

طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز زمین لرزه اول در ساعت ۱۶:۵۳دقیقه به بزرگی ۶.۲ به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان اهر و مرکز زمین لرزه دوم در ساعت۱۷:۰۴به بزرگی۶ و به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است.

بنا بر این گزارش موسسه ژئوفیزیک همچنین از وقوع ۵ پس لرزه نسبتا شدید در این منطقه خبر داده است. شدت این پس لرزه ها که از بعد از زلزله دوم تا کنون ادامه دارد از ۴.۷ تا ۳.۷ بوده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر از فرو ریختن تعدادی از ساختمانها در این شهرستان همچنین زخمی شدن عده ای از مردم در زلزله های عصر امروز در این شهرستان خبر داده است.

به گفته الله ورودی دهقانی زلزله در شهرستان ورزقان خرابی هایی را ایجاد کرده است به گونه ای که هم اکنون تلفن های ثابت و همراه در این شهرستان قطع شده و امکان ارتباط وجود ندارد.

به گزارش مهر ، زمین لرزه های امروز آذربایجان شرقی در مناطقی از استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان و زنجان نیز احساس شده است.