به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ ناصر اصلاني در تشريح خبر دستگيري يكي از اشرار به نام مجتبي - ك با بيان اينكه چندي پيش پروندهاي تحت عنوان زورگيري از كلانتري ۱۱ براي رسيدگي به پليس آگاهي فرماندهي انتظامي غرب ارجاع داده شد گفت: بر اساس اين پرونده سه تن از سرنشينان يك دستگاه زانتياي نقرهاي رنگ اقدام به زورگيري از يكي از شهروندان شهرياري و سرقت مبلغ ۲۰ ميليون تومان به همراه يك دستگاه گوشي موبايل و گردنبند طلا كرده بودند.

وی با بیان اینکه مالباخته با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد که پلاک این خودرو را یادداشت کرده است گفت: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی توانستند مالک این خودروی زانتیای نقره‌ای رنگ را شناسایی که مالک در بررسی‌ها عنوان کرد که خودرو‌اش را به فردی به نام «مجتبی» واگذار کرده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری زورگیران زانتیاسوار ادامه داشت گفت: در تحقیقات دو فقره پرونده دیگر مبنی بر زورگیری سرنشینان یک دستگاه زانتیای نقره‌ای رنگ برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

اصلانی با بیان اینکه تلاش کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این سرقت‌ها ادامه داشت، گفت: کارآگاهان با یافتن سرنخی از حضور یکی از اشرار معروف غرب تهران بنام «مجتبی» تحقیقات خود را روی این فرد متمرکز کردند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که مجتبی دارای سوابق متعدد کیفری از جمله آدم‌ربایی، سرقت و زورگیری است گفت: بررسی‌ها نشان داد تا دو سال پیش این فرد به جرم آدم‌ربایی و برخی مسائل اخلاقی دستگیر که با وثیقه ۲۰۰ میلیونی آزاد و در هنگام آزادی خود با تشکیل باندی اقدام به زورگیری از افراد می‌کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه با تایید نقش «مجتبی» در زورگیری‌های اخیر در سطح شهرک اندیشه و شهریار، شناسایی مخفی‌گاه این فرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، گفت: ماموران در بررسی متوجه شدند که «مجتبی» با هویت جعلی در پردیس و شهریار تردد داشته و مخفی‌گاه به فردیس کرج منتقل کرده است که با هماهنگی‌های قضایی و نیابت کارآگاهان توانستند این فرد را روز گذشته(سه‌شنبه) در مخفی‌گاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه خودروی زانتیای نقره‌ای رنگ که «مجتبی» با استفاده از آن اقدام به زورگیری می‌کرد نیز در مخفی‌گاهش کشف و ضبط شد، گفت: این فرد تاکنون در اعترافات خود به ۵ فقره زورگیری معترف شده است.

اصلاني با بيان اينكه اين فرد دو سال پيش نيز به جرمآدمربايي و برخي مسائل اخلاقي دستگير شده بود گفت: متهم با قرار بازداشت در اختيار پليس قرار دارد تا تحقيقات تكميلي در مورد اقدامات مجرمانه اين فرد انجام شود.