به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محسن اقبالیان از شناسایی و دستگیری کفزن حرفهای طایفه فیوج در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: در پی کسب گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افرادی با به کارگیری شگردهای خاصی از جمله " ما خارجی هستیم " و " با پول ایرانی آشنایی نداریم " و " ما راهنمایی کنید با این تراول را خرد کنید " از مقدار وجه همراه شهروندان مطلع و در فرصتی اقدام به کف‌زنی پول نقد شهروندان می‌کردند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پیگیری موضوع در دستور کار کلانتری ۱۵ رسالت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پلیس با علم به اینکه طایفه فیوج اصالت ایرانی ندارند و دارای چهره‌هایی متفاوت نسبت به ایرانیان هستند و اغلب آنان بیکارند و به این طایفه مظنون و محل سکونت آنان را شناسایی و تحت کنترل قرار داد.

وی افزود: در نهایت تلاش شبانه‌روزی پلیس نتیجه داد و احدی از طایفه فیوج زمانی که مشغول کف‌زنی ۲۵۰ هزار تومانی از یک میوه‌فروش بود، مأموران انتظامی کلانتری ۱۵ رسالت در محل حاضر شدند و سارق حرفه‌ای را دستگیر و پول میوه‌فروش را از جیب کف‌زن فیوجی خارج کردند.

اقبالیان خاطرنشان کرد: پلیس با تشکیل پرونده در این خصوص، متهم را به مرجع قضایی معرفی می‌کند.

وی در پایان گفت: شهروندان نباید بدون تحقیق به ظاهر و لهجه افراد ناشناس اطمینان کنند بلکه باید با آگاهی و هوشیاری نسبت به مسائل امنیتی، زمینه را برای فعالیت این چنین افرادی ناهموار و ناامن کنند و موارد مشکوک را بلافاصله با پلیس در میان گذارند.