به گزارش افکارنیوز سرهنگ عظيمي در گفتوگو با ایسنا، با بيان اينكه در چهاردهم مهرماه سال ۹۰ يك فقره پرونده براي بررسي به پليس آگاهي شهرستان قائمشهر ارجاع داده شد، گفت: شاكي كه فريبرز نام داشت از فردي به نام فريدن اعلام شكايت كرده و عنوان داشت كه فريدن براي فروش طلا با نشاندادن و ارائه كارت صنف طلافروشان گرگان مقدار دو كيلوگرم طلاي ذوب شده فاقد مارك آورده و من نيز به اعتبار كارت صنف طلافروشان با وي معامله كردم كه پس از مدتي مشخص شد كه طلاهاي ذوب شده مسروقه است.

وی با بیان اینکه با ثبت شکایت فریبرز تحقیقات از «فریدن» آغاز و این فرد دستگیر شد، گفت: فریدون در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که مقدار پنج کیلوگرم طلا را به زیر قیمت و بدون هیچ فاکتوری به «فریبرز» فروخته و این طلاها توسط باجناقش(سامان) در تهران سرقت شده بود.

عظیمی با بیان اینکه فریدن در اظهارات خود عنوان کرد که از مسروقه‌بودن طلاها اطلاعی نداشته و او تنها به عنوان واسطه طلاها را به مبلغ ۸۵ میلیون تومان به فریبرز فروخته است، افزود: فریدن گفت که پس از فروش طلاها، چک پول و تراول‌ها را به دلیل اینکه «سامان» به جرم سرقت طلا دستگیر شده بود، نزد خود نگه داشتم.

رييس پليس آگاهي مازندران با بيان اينكه فريبرز به عنوان مالخر از سوي دادسراي تهران متهم شناخته شد، تصريح كرد: پرونده پس از تكميل به همراه متهم تحويل دادسرا شد.