به گزارش افکارنیوز، محمدرضا ورزی درباره تازهترین اتفاقات سریال "معمای شاه" به مهر گفت: حدود ۴۰۰ بازیگر در این سریال بازی خواهند داشت که حسین محباهری در نقش دکتر ایادی، عبدالرضا اکبری در نقش سپهبد زاهدی، عباس شادروان در نقش عبدالحسین هژیر، سعید امیر سلیمانی در نقش اسدالله علم، سپند امیر سلمیانی در نقش جوانی اسدالله اعلم، شهرام قائدی در نقش دکتر حسین فاطمی، رضا فیاضی در نقش قوام السلطنه، علی رامز در نقش محمود جم ، احمد نجفی در نقش رزمآرا، حسین نورعلی در نقش شاه جوان، امیرمهدی کیا در نقش شاه میانسال، اصغر معینیصالح در نقش دکتر مصدق، حمید منوچهری درنقش آیت الله کاشانی،کامران تفتی در نقش شهید نواب صفوی، انوش نصر در نقش حسین علا،عباس شادروان در نقش عبدالحسن هژیر و رضا فیاضی در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس از جمله این هنرمندان هستند.

کارگردان این سریال ۴۵ قسمتی درباره عوامل پشت دوربین نیز توضیح داد: تهیه‌کنندگی کار برعهده علی لدنی و مدیر تصویربرداری هادی پویان است، طراح گریم را شهرام خلج و طراحی صحنه و دکور را داریوش پیرو برعهده دارد. داود علی اکبری به عنوان دکوراتور در این پروژه همراه ما است و دستیار اول کارگردان و عکاس نیز مسعود عجمی است.

این سریال داستان زندگی محمد رضا پهلوی را در سه مرحله روایت می‌کند؛ مرحله اول از سال ۱۳۱۷ که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا را شامل می‌شود، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را شامل می‌شود.

"معمای شاه" که پیش از این قرار بود در ۳۰ قسمت ساخته شود، کاری از گروه مجموعههای تلویزیونی شبکه یک است که به دلیل گستردگی در ۴۵ قسمت ۵۰دقیقهای ساخته میشود و در سال ۹۲ روی آنتن خواهد رفت.