افکارنیوز

: مردی که دخترعمویش را با شلیک گلوله از پا درآورده بود در دادگاه، جرمش را قبول کرد و گفت به دلیل سوء‌ظن به مقتول این جنایت را انجام داد.

اهالی یکی از خیابان‌های فسا اواسط مهر سال گذشته با شنیدن صدای شلیک گلوله از خانه‌های خود بیرون آمدند و متوجه شدند تیراندازی در خانه یکی از همسایگان‌شان که زوجی جوان ساکن آن هستند صورت گرفته است.

آنها بعد از ورود به خانه پیکر خون‌آلود و بی‌جان زن جوان را یافتند و در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را به ماموران اطلاع دادند. تیمی از کارآگاهان جنایی ساعتی بعد خود را به محل جنایت رسانده و با مشاهده جنازه مریم پی بردند او با شلیک چند گلوله به کام مرگ کشانده شده است.

وسایل خانه همگی مرتب و سر جایشان قرار داشت و شواهد نشان می‌داد سرقتی از قربانگاه انجام نشده است. علاوه بر این بررسی راه‌های ورودی خانه فاش کرد که قاتل یا قاتلان با میل و اراده مریم وارد خانه وی شده‌اند.

جنازه این زن در حالی به پزشکی قانونی انتقال یافت که خبری از شوهر او نبود و همسایگان نیز عامل یا عاملان این جنایت را ندیده بودند. یک روز بعد از تشکیل این پرونده جنایی مردی به نام محمود به پلیس آگاهی رفت و خودش را شوهر مریم معرفی کرد.

او گفت زمان وقوع حادثه در منزل نبود و نمی‌داند چه کسی با چه انگیزه‌ای همسرش را به قتل رسانده است. ادعاهای این مرد مشکوک به نظر می‌رسید. به همین سبب محمود که پسرعموی همسرش بود بازداشت شد و تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت اما مصرانه قتل را انکار کرد و گفت: «من صبح روز حادثه برای انجام کاری از شهر بیرون رفته بودم و روز بعد وقتی برگشتم تازه متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است.»

کارآگاهان جنایی بعد از بررسی اظهارات محمود مطمئن شدند گفته‌های وی حقیقت دارد. به همین دلیل این مرد آزاد شد و همان زمان سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد مریم با یکی دیگر از پسرعموهای خود و شوهرش به نام شاهین اختلاف داشت. شاهین در عملیاتی ویژه دستگیر شد و به ارتکاب جنایی اقرار کرد.

او گفت برای انجام این قتل از یکی از دوستانش نیز کمک گرفته است. به این ترتیب متهم دوم نیز به دام افتاد و هر دو ضمن تشریح جزییات قتل به بازسازی صحنه جرم پرداختند. شاهین درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: «مدتی بود به رفتارهای مریم مشکوک شده بودم و فکر می‌کردم او آدم فاسدی شده است.

برای همین در حالی‌که آبروی خانوادگی‌مان را در خطر می‌دیدم تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. برای این کار سلاحی تهیه کردم و روز حادثه به همراه دوستم به خانه وی رفتم و او را کشتم.»

پرونده اتهامی شاهین و همدستش بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. در جلسه رسیدگی به این پرونده که هفته پیش تشکیل شد، نماینده دادستان جرم متهمان را محرز خواند و اولیای‌دم مقتول نیز شکایت خود را طرح کردند.

سپس شاهین بار دیگر به انجام قتل اقرار کرد و گفت: «مریم به موادمخدر اعتیاد داشت و همین مساله سبب شده بود رفتارهای مشکوکی داشته باشد و من هم او را به دلیل سوء‌ظن به قتل رساندم. روز حادثه وقتی مطلع شدم محمود از خانه بیرون رفته است زمان را برای اجرای نقشه‌ام مناسب دیدم و دست به کار شدم.»

متهم ردیف دوم نیز جرمش را پذیرفت و سپس هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند.