افکارنیوز

: لویس لاوین، قاضی زن دادگاه عالی لس آنجلس می گوید که با درخواست سیندی لی گارسیا از بازیگران فیلم " بی گناهی مسلمانان " برای برداشتن تبلیغ این فیلم از روی وبسایت یوتیوب مخالفت کرده چرا که تهیه کننده این فیلم در جریان این شکواییه قرار نگرفته است.

به گزارش بی بی سی، خانم گارسیا در درخواست خود از دادگاه آورده که از هنگام پخش تبلیغ این فیلم بر روی سایت یوتیوب به مرگ تهدید شده و به همین علت هم از گوگل، مالک یوتیوب و کسی که این تبلیغ را بروی یوتیوب قرار داده شکایت کرده است.

او همچنین گفته که خانواده اش هم به خاطر این کار او به مرگ تهدید شده است و ادامه پخش اینترنتی این تبلیغ بر روی " حیثیت و اعتبار هنری " او تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خانم گارسیا گفته در جریان ساخت فیلم، در متن اصلی که به آنها ارائه شده هیچگونه اشاره ای به پیامبر اسلام وجود نداشته است.

در برابر این ادعا، تیموتی آلجر یکی از وکلای شرکت گوگل می گوید که خانم گارسیا " حق ندارد در مورد نحوه برداشت مخاطبان از این فیلم قضاوت کند. "

آلجر به خبرگزاری رویترز گفته که اگر چنین قضاوتی بکنیم آن وقت آرنولد هم در فیلم " ترمینیتر " نقش یک ابر ربات را بازی می کرد و نباید ویژگی های کاراکتر او در فیلم به شخصیت واقعی او نسبت داده شود. "

با وجود مخالفت دادگاه آمریکایی، وبسایت یوتیوب هفته گذشته دسترسی به فیلم " بی گناهی مسلمانان " را در کشورهای لیبی و مصر متوقف کرد.

در همین حال، روسیه هم هشدار داده بود که چنانچه وبسایت یوتیوب، فیلم ضد اسلامی " بی گناهی مسلمانان " را حذف نکند، این وبسایت پر بیننده را از دسترس کاربران در داخل روسیه خارج خواهد کرد.

تهدید روسیه در بنگلادش عملی شد و دولت این کشور وبسایت یوتیوب را از روز دوشنبه گذشته فیلتر کرده است.

با گذشت حدود ۱۰ روز از آغاز اعتراض ها به فیلم ضد اسلامی " بی گناهی مسلمانان " نشانی از فروکش خشم معترضان به ساخت و پخش این فیلم دیده نمی شود.

در اسلام آباد پاکستان، معترضان همچنان در برابر سفارت آمریکا حضور دارند و گفته اند که " تا زمانی که سفارت آمریکا در آتش نسوزد، آرام نخواهند نشست ".

همزمان گزارش شده که شبکه های تلویزیونی پاکستان شروع به پخش تبلیغی کرده اند که حاوی بخش هایی از سخنان باراک اوباما و هیلاری کلینتون است که در طی آن رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا فیلم ضد اسلامی " بی گناهی مسلمانان " را مورد انتقاد و تقبیح قرار می دهند.

در پایان این تبلیغ تلویزیونی نشان رسمی سفارت آمریکا در پاکستان دیده می شود که می تواند به این معنی باشد که این تبلیغ توسط سفارت آمریکا در اسلام آباد تهیه و برای پخش آن در بخش تبلیغات پول پرداخت شده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید این اقدام گفته است که آمریکا برای تهیه و پخش این تبلیغ ۷۰ هزار دلار هزینه کرده و سفارش پخش آن را به ۷ شبکه تلویزیونی در پاکستان داده است.

اقدامی که به گفته نولاند " بهترین راه " برای مخاطب قرار دادن ۹۰ میلیون مسلمان پاکستانی است که بسیاری از آنها از پخش تبلیغ عربی فیلم " بی گناهی مسلمانان " خشمگین شده اند.

تظاهرات اعتراضی به این فیلم ضد اسلامی در روزهای گذشته بارها به خشونت کشیده شده به طوری که مجموع کشته شدگان این اعتراض ها اکنون به ۳۰ نفر رسیده است؛ در میان آنها ۴ آمریکایی که در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی کشته شدند.