اظهارنظر بازیگران «خنده بازار» درباره نشریات زرد!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، آخرین نشست چار دیواری با موضوع نشریات و خانواده با حضور جمعی از بازیگران خنده بازار و با اجرای بهادر امیری در سالن حجاب محل برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی برگزار شد.

سیاوش مفیدی در ابتدای این نشست با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی همگان، وظیفه مطبوعات را دشوار دانست و گفت: حضور نشریات در خانواده ها و تاثیر آن با توجه به شرایط وامکاناتی که اینترنت در اختیار کاربران قرار داده قابل قبول است.

وی افزود: اثرگذاری و دیده شدن در هر کاری نیازمند استفاده از خلاقیت ها و به کار بردن شیوه های نو و بدیعی است که برای مخاطب جالب و با اهمیت باشد.

بازیگر برنامه خنده بازار با اشاره به بهره گیری از شیوه های مختلف در مطرح کردن مسائل پیش روی مردم اظهار کرد: رسانه ها امروزه با توجه به تعداد شبکه های تلویزیونی متفاوتی که در اختیار مخاطب است باید انتخاب هوشمندانه ای در ارائه موضوع مورد نظر خود داشته باشند.

وی همچنین به‌روز بودن اخبار و اطلاعات را امری تاثیرگذار و با اهمیت برای خواننده دانست.

یزدان فتوحی از دیگر بازیگران خنده بازار نیز در این نشست با اشاره به برخی نشریات زرد، حاشیه‌پردازی و انتشار اخبار کذب و دروغین را از عوامل عدم موفقیت این نشریات دانسته و گفت: نیاز مخاطب بسیار بالاتر از برخی مطالبی است که دراین نوع نشریات دیده می شود.

وی افزود: نشریات می توانند با تکیه بر اصول صحیح خبر نویسی سلیقه مخاطب را به سمت مورد نظرشان هدایت کنند؛ متاسفانه عامیانه‌نویسی و وجود فضایی معمولی و روتین باعثشده انتظار مخاطب از یک نشریه خانوادگی کم شود و به آن با دید تخصصی نگاه نکند.

فتوحی با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و حمایت مسؤولان در اختصاصی کردن نشریات خانواده را قدمی بزرگ و امیدوارانه خواند.

حامد تهرانی از دیگر بازیگران خنده بازار همچنین در این نشست با بیان این که نشریات خانوادگی بیانگر شخصیت فرهنگی مطبوعات به حساب می آید، گفت: مطرح کردن بحثهای تخصصی و بررسی مسائل روز اجتماعی و راهکار درمان آن از جمله فعالیت هایی است که نشریات به کمک کارشناسان خانواده وجامعه باید به آن بپردازند.

در پایان نشست نیز این بازیگران به برگزاری این نمایشگاه در دوره اول خود اشاره کردند و تبادل نظرات و انتقادات، شناخت مخاطب با نشریات و افزایش توجه همگان بر این نشریات را از نکات با ارزش در این نمایشگاه یاد کردند.

نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی پنجشنبه در سالن حجاب تهران به کار خود پایان داد.