به گزارش افکارنیوزبه‌نقل از روابط عمومی آتش نشانی، رخداد این آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه‌های ۷۸،۱۵، ۳۷،۶۳، ۲۱ و ۲ تانکر آب و خودروی دستگاه تنفسی را به محل آتش سوزی در جاده خاوران، بازار گل امام رضا(ع) اعزام کرد.

علی سمیعی که از اولین دقایق در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان چندین غرفه از بازار گل کاملاً شعله‌ور شده و در حال گسترش و سرایت به غرفه‌های دیگر بود که نیروهای عملیات به سرعت و شجاعت تمام شعله‌های سرکش آتش را در لحظات اولیه به‌طور کامل مهار و خاموش کردند.

مدیر منطقه ۲ عملیات سازمان آتش نشانی افزود: خوشبختانه با رسیدن به موقع ناجیان ۱۲۵ به محل آتش سوزی، این آتش سوزی در ابتدای شعله‌وری با استفاده از چندین رشته لوله آبرسان مهار شد.

وی در ادامه یادآور شد: چنانچه این حادثه دیرتر به اطلاع سازمان آتش نشانی میرسید، ممکن بود با توجه به فضای بازار گل که در ساخت غرفهها عمدتاً از داربست و چادر یا حصیر و چوب استفاده میشد آتش به آنها سرایت کرده و عملیات آتش نشانان را با مشکل مواجه میساخت و خسارت مالی بیشتری بر جای میگذاشت. مدیر منطقه دو عملیات در پایان عنوان کرد: علت این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه ۲ در دست بررسی است.