بازیگر نقش امام رضا از نقشش می گوید

به گزارش افکارنیوزبه نقل از قدس آنلاین، فرخ نعمتی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه از بازی در نقش امام رضا(ع) در سریال ولایت عشق بسیار خرسندم، افزود: انتخاب بنده به عنوان نقش امام رضا(ع) افتخار بزرگ زندگی بنده و همسرم بوده است.

وی اضافه نمود: پس از اینکه در نقش فوق ظاهر شده و بازی کردم تا چندین سال از دید دوربین و رسانه دور بودم و امروز پس از سالها این افتخار نصیبم شد تا با حضور در زادگاه همسرم و به افتخار امام رضا(ع) در این جشنواره شرکت کنم.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه هنر و سینما بهترین ابزار برای شناخت بیشتر مردم با مقدسات و اهل بیت است، یادآور شد: علما باید ارتباط بیشتر مردم با ائمه اطهار را از طریق ابزارهای هنری فراهم کنند.

وی با تقدیر از مهدی فخیم زاده، کارگردان سریال ولایت عشق، گفت: برای این سریال زحمات بسیاری صورت گرفت و امید است رسانه ملی در تولید بیشتر سریالهای فاخر هنری و دینی اهتمام بیشتری داشته باشد.

فرخ نعمتی افزود: در حوزه ساخت فیلم های اسلامی و تاریخی باید کار مداوم صورت گیرد واز این تولیدات، خروجی هایی اثرگذاری برای سایر فیلم های اسلامی لحاظ شود.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه پروژه های بزرگ تاریخی در کشور خوب جواب نمی دهد، تصریح کرد: رسانه ملی به خوبی نتوانست در جمع آوری و بازتولید آثار فاخر تاریخی و اسلامی فیلم اسلامی موفقیت خوبی کسب کند.

نعمتی با بیان اینکه آثار فاخر بسیاری در حوزه های مختلف دینی، روایی و سایر حوزه ها برای تولید در قالب فیلم وجود دارد، یاداور شد: حمایت های نهادهای فرهنگی برای تقویت در حوزه ساخت این فیلم ها باید مضاعف شود.

وی با اشاره به اینکه اعتقادات و ارزشهای اسلامی در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است، افزود: تضارب آرا در بین علمای دین و برخی حساسیت ها سبب می شود تا ساخت فیلم های اسلامی در کشور به سختی و کندی پیش برود.

نعمتی با بیان اینکه مجموعه امام حسین(ع) قرار بود توسط آقای شهریار بحرانی پس از ولایت عشق در کشور تولید شود، گفت: برای این پروژه هزینه های بسیاری صورت گرفت وبنده نیز ۲ ماه جلوی دوربین بودم که متاسفانه این سریال تعطیل و دیگری خبری از سرانجام ان ندارم.

وی یاداور شد: مسکوت ماندن و تعطیلی این اثر فاخر به واسطه تضارب آرا بوده است.
فرخ نعمتی با بیان اینکه در حال ساخت فیلم مستندی در استان خراسان هستیم، اظهار داشت: بنده گفتار متن آن مستند را برعهده دارم و تداعی صدای مجموعه ولایت عشق موجب گردید تا از بنده برای گفتار متن آن دعوت گردد.

این فعال سینمایی در ادامه با اشاره به ساخت فیلم موهن آمریکایی اظهار داشت: از نظر بنده این فیلم بسیار ارزان قیمت وسخیف بوده و گمان نمی کنم که ساحت حضرت پیامبر(ص) کوچک ترین خدشه ای به خود بپذیرد.

نعمتی افزود: افراد ددمنش و بی فکر در کشورهای استکباری هر از چندگاهی در قالب های مختلف دست به این اقدامات خنده دار و وقیخانه می زنند که کشورهای اسلامی با اتحاد خود پاسخ دندان شکنی به این توطئه ها می دهند.

وی اضافه نمود: اجتماع و راهپیمایی ملت های مسلمان در جهت اقدام وقیحانه استکبار در ساخت فیلم موهن در واقع تقویت اتحاد و انسجام بین کشورهای مسلمان است چرا که ساحت مقدس پیامبر اسلام با این حرکات خدشه دار نخواهد شد.