به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی خراسان ‌رضوی در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شش ماهه نخست امسال با مرکز ۱۱۰ پلیس تماس حاصل کردند که در پی این تماس‌ها، نیروی انتظامی ۶۰۰ هزار عملیات انجام داده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت بیش از ۸۵ طرح پیرامون ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان از جمله طرح‌های مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با اراذل و اوباش، مقابله با اقلام فرهنگی، مبارزه با سارقان و تهیه و تولید مشروبات الکلی اجرا شده است که تنها در طرح مبارزه با اراذل و اوباش ۱۶۵ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ مرحله طرح مبارزه با جرائم خشن اجرا شد که در پی اجرای این طرح‌ها ۸۱۹ نفر از انواع جرائم خشن دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست ۹۱،۴ هزار و ۱۴۷ خودرو سرقتی در سطح استان کشف و تحویل مالباختگان شده است، تصریح کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر در همین مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کشف ۷ تن و ۴۰۰ کیلوگرم، شاهد افزایش ۴۴ درصدی کشف مواد مخدر در سطح خراسان‌ رضوی بودیم.

به گفته امیری‌مقدم در شش ماهه ابتدایی ۹۱ در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت طلافروشی‌ها سه باند در سطح استان متلاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نزاع‌های دست جمعی ۱۶ درصد کاهش را شاهدیم، یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری، استان خراسان‌ رضوی با کاهش ۲۱۰ نفری تلفات فوتی در سطح جاده‌ها موفق شد رتبه نخست را در کاهش تلفات جانی کسب کند؛ همچنین در همین مدت شاهد کاهش ۵۳ درصدی تصادفات خسارتی هم هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خاتمه تاکید کرد: تنها در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ هزار و ۴۷۴ گواهینامه و ۸۷ هزار و ۳۶۹ گذرنامه در استان خراسان رضوی صادر شده و از ۴۰ هزار و ۶۹۱ بازدید نیز از اماکن عمومی صورت گرفته که تنها نیم درصد آنها پلمب شدهاند چرا که رویکرد پلیس در بازدیدها در موضوع اماکن عمومی پیشگیرانه و اصلاحی است.