اگرچه جوجه ها را آخر پاییز می شمارند اما نیمه اول سال هم، زمان بدی برای چرتکه انداختن نیست. مخصوصا اگر پای ستاره ها در میان باشد که خبردار شدن از حال و روزشان، ماهی یک بار هم حداقل برای طرفدارانشان کم است. در نیمه اول امسال، تعدادی از بازیگران شناخته شده و ستاره های محبوب، هیچ کار سینمایی نکردند و ترجیح دادند اوقاتشان را به کارهای دیگری بگذرانند.

ستاره هایی که از ابتدای سال، نه روی خوشی به پروژه های سینمایی نشان داده و نه سراغ کارهای تلویزیونی رفته اند و نه حتی در تئاتر سر و کله شان پیدا شده یا حتی اگر کاری داشته اند، هیچ انعکاس خبری نداشته است. به این فهرست نگاهی بیندازید:

۱ - بهرام رادان

تکلیف رادان روشن است، اگر سر کارهای سینمایی نباشد، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و … محلی از اعراب برایش ندارد. او از ابتدای امسال و بعد از انتشار آلبوم «روی دیگر» کوله بارش را بست و راهی کانادا شد و با هیچ پروژه سینمایی همکاری نکرد.



رادان جزو بازیگرهایی است که از نوروز سال ۹۱ تا انتهای شش ماه اول سال ترجیح داد، کمی استراحت کند یا شاید به پیشنهادهایش با دقت بیشتری فکر کند. به زودی فیلم «پل چوبی» از او در سینماها به نمایش درمی آید که محصول سال ۹۰ است. درباره آلبوم دوم او هم صحبت زیاد است.


۲ - پرویز پرستویی



پرستویی پس از بازی در دو پروژه ای که به خاطرشان راهی شمال کشور شده بود، ترجیح داده فعلا هیچ کاری نکند. «خرس» و «من و زیبا» آخرین پروژه هایی بوده اند که او در آنها بازی کرده. آخرین فیلمی هم که از او اکران شده، «سیزده ۵۹» سامان سالور بوده است. این بازیگر در فیلم سینمایی «چ»، پروژه در دست ساخت کارگردان وفادارش، حاتمی کیا هم نقشی ندارد.


۳ - لیلا حاتمی



خانم سیمین، اگرچه این روزها قراردادش با مهرجویی را بسته تا با فیلم «چه خوبه برگشتی» برای چندمین بار جلوی دوربین این کارگردان برود اما از ابتدای سال ۹۰ تا انتهای شش ماه اول سال، کار سینمایی خاصی نداشته است. قرار بود بار دیگر او در فیلم سینمایی «سر به مهر» هادی مقدم دوست بازی کند. او فیلم «پله آخر» را در نوبت اکران دارد.


۴ - پارسا پیروزفر



پسر چشم روشن سینما و تلویزیون، هیچ وقت پرکار نبوده. او بعد از عید امسال تنها به یک جلسه روخوانی نمایشنامه «خرده جنایت های زن و شوهری» در مجموعه ایرانشهر بسنده کرد و پس از آن هم راهی آمریکا شد. پارسا تقریبا ساکن این کشور است و شاید به همین خاطر در این شش ماهه هیچ کاری را قبول نکرده است.


۵ - امین حیایی



چه کسی باور می کند مرد پر شر و شور سینمای ایران، بعد از عید کاری نداشته است؟ اگر یکی دو جلسه بازی او در سریال «ساخت ایران» را که به بعد از عید موکول شد، فاکتور بگیریم، امین حیایی بعد از عید هیچ کاری قبول نکرده است. از او فیلم های سینمایی «قلاده های طلا» و «قفس طلایی» این اواخر اکران شده و «فیتیله و ماه پیشونی» جواد هاشمی و «خودزنی» احمد کاوری را در نوبت اکران دارد.


۶ - امین تارخ



خیلی عجیب است که تارخ مدتی است بعد از عقد قرارداد، بی خیال پروژه ها می شود و انصرافش را اعلام می کند. او سریال «رویای گنجشک ها» به کارگردانی راما قویدل را رد کرد. سر پروژه «محمد(ص)» نرفت و حتی پروژه های سینمایی دیگر را هم به رغم بستن قرارداد بی خیال شد. او از نوروز امسال سر هیچ پروژه ای نرفته. البته به نظر می رسد این اتفاق، تصمیم شخصی او در این مورد است.


۷ - علی مصفا



درست است که او از ابتدای امسال تاکنون درگیر پروژه ای نبوده اما قرارداد او با اصغر فرهادی برای فیلم بعدی اش، به اندازه خیلی از پروژه ها می ارزد. مصفا این روزها فیلم «پله آخر» را در نوبت اکران دارد. فیلمی به کارگردانی و بازیگری خودش. هر چند شنیده می شود که در تک سکانسی در فیلم «برلین منفی هفت» هم یک بازی افتخاری کوتاه کرده است.


۸ - هنگامه قاضیانی



برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره سی ام، از ابتدای امسال ترجیح داده پیشنهادهایش را رد کند و در پروژه ای حاضر نشود. فیلم «روزهای زندگی» او اکران شده. هر چند از او فیلم «میگرن» مانلی شاجی فرد در نوبت اکران است. او این روزها درگیر پروژه «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی است که در آن با همتایش در «روزهای زندگی» همبازی است.


۹ - فرهاد اصلانی



شاید جالب باشد بدانید دیگر بازیگر سیمرغی جشنواره سی ام هم از ابتدای امسال کاری نکرده است. او که گویا این اواخر درگیر بیماری مادرش بوده است، در شش ماه اول سال، کار جدیدی را نپذیرفته است. از او «پل چوبی»، «خرس» در نوبت اکران است. او قرار بود در سریال «یلدا» ساخته میرباقری بازی کند که آن را هم منتفی کرد.


۱۰ - محمدرضا گلزار



کسی از آقای سوپراستار خبر ندارد؟! او تا اسفند سکانس هایش در سریال «ساخت ایران» را به پایان رساند و بعد از آن دیگر در هیچ پروژه ای حاضر نشد و به گذاشتن عکس هایی از خودش همراه با چهره های دیگر در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی بسنده کرد. خیلی ها این بی کاری او را به ممنوع الفعالیت بودنش ربط می دهند.


دیگران

بازیگران دیگری هم هستند که این روزها خیلی سرشان شلوغ نیست. از عزت الله انتظامی و محمد علی کشاورز که به علت درگیری با بیماری در پروژه ای حاضر نشده اند که بگذریم، بازیگران دیگری را هم می توانیم به این فهرست اضافه کنیم. رویا نونهالی، گوهر خیراندیش، گلاب آدینه، فاطمه معتمد آریا، افسانه بایگان، شیلا خداداد و نسرین مقانلو از جمله این بازیگران سرشناس هستند.