به گزارش افکارنیوزبه نقل از سینما پرس، قسمت دوم فیلم سینمایی «ربوده شده»(Taken) به کارگردانی اولیویز مگاتون توانست در دومین هفته اکران خود فروشی برابر با ۲۲.۵ میلیون دلار را رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ در رتبه نخست جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

لوک بسون و رابرت مارک کامن به طور مشترک فیلمنامه «ربوده شده» را نوشته اند و این فیلم اکشن جنایی که داستان آن در شهر استامبول کشور ترکیه اتفاق می افتد داستان یک مامور بازنشسته سازمان «سیا» به نام «برایان میلز» و همسرش را به تصویر می کشد که توسط پدر آدمربایی که میلز در قسمت نخست او را کشته بود، ربوده می شوند. همچنین لیام نیسون، فیمک ینسن و مگی گریس نیز از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت دوم فیلم سینمایی «ربوده شده» ایفای نقش کرده اند.

قسمت نخست «ربوده شده» به کارگردانی پیر مورل در سال ۲۰۰۹ میلادی اکران شده بود و در آن زمان توانست فروشی برابر با ۲۲۶ میلیون دلار را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «آرگو»(Argo) به کارگردانی بن افلک نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲۰.۱ میلیون دلار در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم های گیشه سینماهای این هفته آمریکای شمالی قرار گرفته است.

کریس تریو براساس مقاله ای از جوشوا برمن فیلمنامه «آرگو» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان گروگان های آمریکایی پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ایرانی را به تصویر می کشد. همچنین بن افلک، برایان کرانستون و جان گودمن از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «آرگو» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «شیطانی»(Sinister) به نویسندگی و کارگردانی اسکات دریکسون نیز در نخستین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۱۸.۲ میلیون دلار عنوان سومین فیلم پرفروش این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

اتان هاوک، ژولیت رایلنس و جیمز رانسون از جمله بازیگران «شیطانی» هستند و این فیلم ترسناک داستان یک نویسنده را به تصویر می کشد که پس از اینکه از چگونگی مرگ خانواده‌ای که پیش از او در منزلش زندگی می کرده اند، درگیر اتفاقات عجیب و شیطانی می شود.

انیمیشن «هتل ترنسیلوانیا»(Hotel Transylvania) به کارگردانی ندی تارتاکوفسکی نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۷.۳ میلیون دلار عنوان چهارمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کرد.

پیتر باینهام به همراه رابرت اسمیگل فیلمنامه «هتل ترنسیلوانیا» را نوشته اند و این انیمیشن سینمایی داستان خون آشامی را به تصویر می کشد که به همراه دوستان خود دور از دنیای انسان ها هتلی را اداره می کند، اما وقتی که یک پسر بچه متوجه هتل می شود و به آن مکان می رود، زندگی آن ها دچار مشکلاتی می شود.

فیلم سینمایی «پیشرفت اینگونه حاصل می‌شود»(Here Comes the Boom) به کارگردانی فرنک کوراکی نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۲ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم های گیشه این هفته سینماهای جهان جای گرفته است.

کوین جیمز و راک روبن به طور مشترک فیلمنامه «پیشرفت اینگونه حاصل می‌شود» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان یک معلم دبیرستان را به تصویر می کشد که برای بدست آوردن پول در سری مسابقات رزمی شرکت می کند. همچین کین جیمز، سلما هایک و انری وینکلر نیز از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم اکشن کمدی «پیشرفت اینگونه حاصل می‌شود» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «گام کامل»(Pitch Perfect) به کارگردانی جیسون مور نیز در سومین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۹.۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه ششم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا جای بگیرد.

کی کانن براساس کتابی از میکی رپکین فیلمنامه «گام کامل» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان دختری به نام «بکا» را به تصویر می کشد که در سال اول دانشگاه برای انجام مسابقه وارد گروه عده ای از دختران می شود.

جدیدترین اثر تیم برتون به نام «فرنکن‌وینی»(Frankenweenie) نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۷ میلیون دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

تیم برتون به همراه جان آگوست فیلمنامه «فرنکن‌وینی» را نوشته است و این انیمیشن سینمایی داستان پسر بچه ای به نام ویکتور را به تصویر می کشد که توسط یک سری آزمایشات سگ خود به نام اسپارکی را که چندی پیش مرده است، دوباره زنده می کند.

فیلم سینمایی «لوپر»(Looper) به نویسندگی و کارگردانی رایان جانسون نیز در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۶.۳ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای آمریکای شمالی بایستد.

جوزف گوردون لویت، بروس ویلیس و امیلی بلانت در «لوپر» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی که داستان آن در سال ۲۰۷۲ میلادی رخ می دهد ماجرای یک جنایتکار را به تصویر می کشد که برای رهایی از کشته شدن ۳۰ سال به عقب باز می گردد.

فیلم سینمایی «هفت بیمار روانی»(Seven Psychopaths) به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک دونا نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴.۲ میلیون دلار عنوان نهمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داده است.

کارلین فارل، وودی هارلسون و سم راکول از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم کمدی «هفت بیمار روانی» ایفای نقش کرده اند.

«چگونگی تبدیل شدن به گل شب بو»(The Perks of Being a Wallflower) به نویسندگی و کارگردانی استفن چابسکی نیز در چهارمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲.۱ میلیون دلار در رتبه دهم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

همچنین فروش کلی این آثار در سینماهای آمریکای شمالی تا به امروز به شرح زیر است:

قسمت دوم «ربوده شده»، ۲ هفته اکران، ۸۶.۸ میلیون دلار.

«آرگو»، یک هفته اکران، ۲۰.۱ میلیون دلار.

«شیطانی»، یک هفته اکران، ۱۸.۲ میلیون دلار.

«هتل ترنسیلوانیا»، ۳ هفته اکران، ۱۰۲ میلیون دلار.

«پیشرفت اینگونه حاصل می‌شود»، یک هفته اکران، ۱۲ میلیون دلار.

«گام کامل»، ۳ هفته اکران ۳۶.۱ میلیون دلار.

«فرنکن‌وینی»، ۲ هفته اکران، ۲۲ میلیون دلار.

«لوپر»، ۳ هفته اکران ۵۱.۴ میلیون دلار.

«هفت بیمار روانی»، ۴.۲ میلیون دلار.

چگونگی تبدیل شدن به گل شب بو، ۴ هفته اکران، ۶ میلیون دلار.