افکارنیوز

: وقتی مهران مدیری در برنامه رادیو تابستانه روبروی منصور ضابطیان نشست و از علاقه اش به بازگشت به تلویزیون حرف زد، می شد بوی اتفاقات تازه در کارنامه کاری آقای استار را احساس کرد. اتفاقاتی که به بازگشت مدیری به خانه اولش برمی گردد.

او در پاسخ به سوال «کی دوباره باید در تلویزیون ببینیمتون» گفته بود: «خیلی دلم می خواهد هر چه زودتر به تلویزیون برگردم. امیدوارم در اوایل سال ۹۲ یا اواسط آن کاری برای تلویزیون انجام بدهم.»

حالا شنیده ها حاکی از آن است که مدیری دست به کار ساخت سریالی شده است تا دوباره با تلویزیون به روزهای اوج خود برگردد. او که آخر و عاقبت خوشی را در سریال شبکه نمایش خانگی، یعنی «قهوه تلخ» تجربه نکرد، گویا حالا تصمیم دارد با سریالی پرقسمت در تلویزیون دیده شود.

هنوز جزییات زیادی در مورد این سریال معلوم نیست اما به هر حال طبق شنیده ها، مدیری این بار تصمیم دارد نه سراغ ژانر همیشگی اش برود و نه نویسندگان دائمی قبلی.

او مدتی پیش در پی مذاکره با نویسندگانی بود که درام های اجتماعی جدی را به خوبی می شناختند. حالا بعید نیست سریال تلویزیونی او هم با تغییری اساسی در سبک و سیاق آقای کارگردان همراه باشد و این بار، مدیری با کاری جدی، احوال مخاطبانش را بپرسد.




شنیده می شود فعلا مدیری طرحی را به تلویزیون ارائه داده و موافقت با ساخت آن را دریافت کرده است. این سریال که گویا ۴۰ قسمت دارد، در مذاکره مستقیم با علی دارابی، معاون سیما تایید شده است.

هر چند خشایار الوند، نویسنده «قهوه تلخ» و یکی از دوستان مدیری از چنین طرحی اظهار بی اطلاعی می کند اما منابع آگاه، خبر از قطعی بودن چنین خبری می دهند. ظاهرا مدیری فعلا تنها با سیامک انصاری برای این سریال در تماس بوده است.

به این ترتیب، مدیری با پایان دادن به ساخت «قهوه تلخ» و بازی در «قلب یخی»، با شبکه نمایش خانگی، خداحافظی موقتی خواهد کرد تا دوباره در تلویزیون، هنرآزمایی کند.

از طرف دیگر، سیامک انصاری مدتی پیش اعلام کرده بود که تصمیم دارند با همان گروه «قهوه تلخ» کاری اپیزودیک و طنز را تولید کنند، کاری که ممکن است به دست شبکه نمایش خانگی بسپارند اما این سریال، کاری متفاوت از پروژه مهران مدیری است که برای پخش در یکی از شبکه های اصلی سیما تولید خواهد شد.

با توجه به حرف های مدیری در برنامه رادیو تابستانه، ساخت این سریال، احتمالا اوایل سال ۹۲ آغاز خواهد شد و فعلا با موافقتی که از طرف تلویزیون در این زمینه صورت گرفته، او به زودی وارد پیش تولید کارش خواهد شد.

همانطور که خود مدیری هم گفته «قهوه تلخ» بدون سرانجام به پایان رسید تا اگرچه ژانر آن کمدی است اما در نهایت برای دست اندرکاران و مخاطبانش، حکم یک تراژدی تلخ را پیدا کند.

به گفته مدیری در یکی از گفت و گوهای اخیرش، قهوه تلخ ادامه ای ندارد: فعلا می دانم تا سی دی شماره ۳۴ بیرون آمده و بقیه اش را خبر ندارم. ولی قهوه تلخ ادامه پیدا نمی کند.