به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس: تهیه‌کننده «ساخت ایران» گفت: با ساخت و توزیع مجموعه «ساخت ایران» به دلیل کپی‌های غیرمجاز متعدد، متاسفانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متضرر شدیم.

«منصور سهراب‌پور» تهیه‌کننده «ساخت ایران» درباره آخرین قسمت این سریال و پخش آن در شبکه نمایش خانگی گفت: از ابتدای تولید فیلم گروهی تلاش کردند تا از پشت صحنه مجموعه فیلمبرداری کرده و کار را رصد کنند و ‌متریالی را برای این منظور آماده کردیم و یک باکس کامل آماده شد.

در این بخش یک سکانس هم از افتتاحیه فصل بعد قراردادیم و گزینه‌ای برای آن در فیلم در نظر گرفتیم تا هر کسی که علاقه‌مند است سکانس افتتاحیه فصل دوم را ببیند.

وی درادامه گفت: توزیع فیلم پشت صحنه‌ را از ۳۰۰ هزار نسخه به ۲۰۰ هزار نسخه کاهش دادیم؛ اما متاسفانه این نسخه نیز به صورت غیرمجاز کپی و در اختیار بسیاری از مخاطبین قرار گرفت.



متاسفانه قانون کپی رایت در کشور اعمال نمی‌شود و با هر تمهیدی نتوانستیم از کپی غیرمجاز سی‌دی‌ها جلوگیری کنیم‌. از سوی دیگر متاسفانه تغییر در قیمت ارز به کار لطمه زیادی وارد کرد؛ زیرا تمام صحنه‌های سریال در خارج از کشور جلوی دوربین رفت. دولت هم حمایتی از این بابت از پروژه ما نکرد و ما به شدت متضرر شدیم.

سهراب‌پور در ادامه گفت: کپی غیرمجاز «ساخت ایران» ضرری جبران‌ناپذیر به من به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم وارد آورد و در حال حاضر یک میلیارد و دویست میلیون تومان بابت ساخت این‌ مجموعه متضرر شده‌ام. این ضرر متاسفانه به قدری سنگین است که با تمام علاقه‌ای که به ساخت فصل دوم این سریال دارم نمی‌توانم اثر را تولید و روانه بازار کنم‌.

وی درباره کیفیت اثر توضیح داد: ما در تولید «ساخت ایران» تلاش کردیم تا در لوکیشن‌های خارج از کشور و جدید، با حضور بازیگران مطرح، فضایی مناسب و اثری با‌کیفیت تولید و روانه بازار کنیم اما متاسفانه به دلیل عدم توجه مخاطبین و سودجویان و دزدی‌های بی‌حد و حصری که از نسخه‌های این مجموعه صورت گرفت، نتوانستیم مجموعه را بدون کپی غیرمجاز توزیع کنیم و همین امر باعثضرر و زیان شد‌.

وی در خاتمه افزود: متاسفانه برخی از سایتها در توزیع قسمت آخر اعلام کردند: ما کمفروشی کردیم؛ اما ما کمفروشی نکردیم، مخاطبین کمفروشی کردند. آنها با رعایت نکردن حقوق حقه صاحبان فیلم باعث شدند تا فیلم به درستی در شبکه توزیع نشود و همین امر باعث ضرر ما شد. من بهعنوان تهیهکننده از حق خودم و جفایی که بر من روا شده است نمیگذرم و از کسانی که فیلم را به صورت غیرمجاز استفاده کردند، نخواهم گذشت.