به گزارش افکارنیوز، روز گذشته اول آبان، بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی " ائل‌گلی " تبریز در ساعت ۱۸:۱۰ یک تن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند، در این حادثه، متأسفانه یکی از کابین‌های چرخ فلک برگشته که طی آن زن حدوداً ۳۸ ساله‌ای بر اثر سقوط در دم جان باخت و مرد ۴۵ به شدت زخمی شد.

همچنین هنگام برگشتن کابین چرخ فلک، پسربچه ۱۴ ساله میله چرخ فلک را گرفت که این امر مانع سقوط این پسربچه شده بود. زن کشته شده و مرد زخمی و پسر بچه عضو یک خانواده بودند؛ اما لحظاتی پیش مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که مصدوم سانحه چرخ و فلک پارک " ائل‌گلی " تبریز نیز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان امام رضا(ع) جان سپرد.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، گفت: این حادثه در ساعت ۱۸:۱۰ عصر روز گذشته اول آبان، به مرکز اپراتور فوریت‌های پزشکی گزارش شد و در پی آن، آمبولانس مناطق ۲ و ۱۱ تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

حبیب حسینقلی‌زاده گفت: متأسفانه زن بر اثر سقوط در دم جان باخته بود و مرد نیز با انجام اقدامات احیایی توسط تکنیسین‌های اعزامی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شد.

وی حال کودک را رضایت‌بخش گزارش داد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی:

تجهیزات شهربازی " ائل‌گلی " گواهی استاندارد دارند

ساسان فرشی، مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیزدر گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که تجهیزات مورد استفاده در پارک ائل‌گلی تبریز، در تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری از شرکت استاندارد ایران گواهی بازرسی اخذ کرده‌اند.

وی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: دستگاه‌های مشغول به کار در پارک ائل‌گلی تبریز، استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند و باید علت دقیق حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال۹۱، نزدیک به ۴۰ دستگاه از سوی شرکت‌های بازرسی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، گفت: در این بازرسی‌ها ۱۵ دستگاه دارای نقص فنی شناسایی شد که پس از بررسی‌های لازم، پلمب آنها برداشته شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون منتظر نتیجه گزارش شرکت بازرسی در خصوص علت وقوع حادثه هستیم، گفت: در صورت بررسی‌های لازم، این موضوع قابل ارائه به دادگاه خواهد بود.

فرشی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال۹۱،۱۸۰ دستگاه در شهربازی‌های کل استان پلمب شده بود که بعد از رعایت موارد ایمنی در این دستگاه‌ها، پلمب‌ها برداشته شد.

بر اساس این گزارش، ایلگُلی (شاهْگُلی) یکی از مهمترین گردشگاههای شهر تبریز است که با دریاچهای به عمق ۱۲ متر با قابلیت قایقرانی، شهربازی (لوناپارک) و نیز مسافرخانههای متعدد، در جنوب شرق شهر و در ۷ کیلومتری مرکز شهر تبریز واقع شده است.