به گزارش افکارنیوز،«حبیب الله بهمنی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با فارس در مورد فعالیت‌های جدید خود، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول پیش‌تولید فیلم سینمایی «مرگ در برلین» هستم.

کارگردان «سیب و سلما» در ادامه افزود: خیلی از مشکلات مالی و اجرایی کار مرتفع شده است و امیدواریم بتوانیم این کار را در بهار سال آینده جلوی دوربین ببریم.

بهمنی در ادامه در مورد لوکیشن‌ها و مدت زمان فیلمبرداری کار به فارس، گفت: لوکیشن‌های ما در سه کشور ایران، عراق و آلمان است و دو ماه فیلمبرداری این کار به طول می‌انجامد.

وی در ادامه در مورد موضوع این فیلم نیز، اظهار داشت: «مرگ در برلین» با موضوع بمباران حلبچه ساخته خواهد شد. این فیلم در حقیقت قصه مظلومیت برخی آدم‌ها را دنبال می‌کند که مورد ظلم و اجحاف قرار گرفته‌اند.

بهمنی که خود نگارش فیلمنامه «مرگ در برلین» را بر عهده داشته، در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: نوشتن این سناریو یک سال به طول انجامید و در این مدت متن دو یا سه بار بازنویسی شد.

«حبیب‌الله بهمنی» متولد ۱۳۳۶ شیراز، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر است. وی با بازی در فیلم سینمایی «وصل نیکان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا وارد دنیای حرفه‌ای سینما شد و در ادامه به فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سینما و تهیه‌کنندگی روی آورد. فعالیت مطبوعاتی، تدریس رشته سینما و همچنین مدیریت گروه سینمایی دانشگاه سوره، بخش دیگری از فعالیت‌های وی به شمار می‌آید.

وی تا کنون فیلمهای سیب و سلما، لوح فشرده، شب کایتها، زندانی ۷۰۷ ،تارهای نامریی، مروارید سیاه و اننده سفیر را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.