جدال پنج ساعته با شعله‌های آتش

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۷ بامداد روز سه‌شنبه وقوع یک مورد حریق گسترده در یک پاساژ چهار طبقه تولید کیف و کفش به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ۴ ایستگاه را به محل حادثه واقع در چهارراه استقلال(مخبرالدوله)، کوچه نوشین اعزام کرد، افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که طبقه سوم و چهارم این پاساژ به همراه سقف شیروانی آن دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به شدت حریق تقاضای نیروی کمکی از ستاد فرماندهی شد که پس از اعزام دو ایستگاه دیگر در مجموع ایستگاه‌های ۴۶،۲، ۱۸،۱، ۳،۵۳ و گروه نجات ۱ و ۱۴ به همراه ۲ دستگاه نردبان، سه دستگاه بالابر و یک دستگاه تجهیزات تنفسی عملیات اطفای حریق و نجات را آغاز کردند.

ملکی با اشاره به محبوس‌شدن چهار تن از کارگرانی که در این پاساژ مشغول کار بودند نیز گفت: آتش‌نشانان در لحظات اولیه عملیات متوجه شدند که چهار تن از کارگران این پاساژ در طبقات فوقانی در محاصره دود و آتش قرار گرفته‌اند که بلافاصله با تجهیزاتی که داشتند این چهار تن را از محل خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه، تحویل دادند.

وی مساحت دو واحد شعله‌ورشده را در حدود ۲۵۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: حدود ۱۴ واحد کارگاهی در این دو طبقه قرار داشتند که خسارت سنگینی به آنان وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تلاش ۱۰۰ آتش‌نشان به همراه ۲۰ دستگاه نجات و اطفای حریق در این عملیات خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از حدود ۵ ساعت آتش را مهار و اطفا کردند.

ملکی با بیان اینکه هماکنون عملیات لکهگیری در این محل ادامه دارد، در خصوص علت این حادثه نیز به ایسنا گفت: علت این حادثه هماکنون از سوی کارشناسان سازمان آتشنشانی تحت بررسی است و تا زمان اعلام نظر کارشناسی این افراد نمیتوان اظهارنظر قطعی است اما آنچه که مشهود است بالا بودن میزان خسارت در واحدهای حادثه دیده است.