چهره‌های سینما و تئاتر به یاری زلزله‌زدگان می‌روند

به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، مریم رحیمی مدیر اجرایی این برنامه درباره دلایل برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی به پیشنهاد انجمن بازیگران خانه تئاتر با حضور چهره‌های سینما و تئاتر گفت: به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و به دلیل آب و هوای سرد استان آذربایجان و نبود امکانات کافی برای هموطنان زلزله‌زده، احساس نیاز کردیم که با حضور هنرمندان در این خصوص یادآوری کنیم که هموطنان ما نیاز به کمک دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل و با هدف یاری به زلزله زدگان، قرار بر این شد که از ۱۵ تا ۱۹ آذرماه جلسات نمایشنامه خوانی را به صورت همت عالی در فرهنگسرای اندیشه برگزار کنیم.

عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر یادآور شد: ما از چند ماه پیش تصمیم به برگزاری چنین برنامه‌ای داشتیم اما هر بار به دلایلی با مشکل مواجه می‌شدیم. در نهایت در مقطع زمانی کنونی موفق به اجرایی کردن این برنامه شدیم.

رحیمی درباره هنرمندان و چهره‌هایی که در مقام کارگردان در این برنامه حضور خواهند داشت گفت: قرار است خانم رخشان بنی‌اعتماد و آقایان بهزاد فراهانی، سیروس ابراهیم‌زاده و سعید پورصمیمی به عنوان کارگردان در این برنامه حضور داشته باشند. البته یک کارگردان دیگر نیز قرار است در این برنامه حضور داشته باشد که به زودی این کارگردان هم معرفی می‌شود.

این هنرمند عرصه تئاتر با اشاره به مشکلاتی که درباره در اختیار داشتن مکان برگزاری این جلسات پیش آمد، تصریح کرد: برخی از بخش‌های خصوصی برای در اختیار قرار دادن سالن خود به این برنامه از ما خواستار پرداخت اجاره و هزینه شدند. این در حالی است که قرار است تمامی عواید این برنامه به زلزله زدگان تعلق گیرد و این دوستان بهتر دیدند که سالن‌شان خالی بماند اما به این برنامه تعلق نگیرد.

وی افزود: فرهنگسرای اندیشه سالن مناسبی برای این برنامه دارد و مسئولان فرهنگسرا نیز همکاری خوبی را با ما داشته و دارند.