به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " میر حیدری " در خصوص ترفند جدید کلاهبرداران به شیوه کارت به کارت اظهار داشت: برخی افراد با بهره گیری از سادگی و عدم اطلاع برخی از شهروندان، با شگردهای مختلف از جمله کارت به کارت، اقدام به کلاهبرداری و سرقت پول های بانکی همشهریان می کنند.


وی در ادامه گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک هایی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان می کنند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در روز های اخیر پیامک هایی به برخی از شهروندان ارسال شده که شما در قرعه کشی انجام شده برنده شده اید، در این شیوه کلاهبرداران با کشاندن افراد به پای دستگاههای عابر بانک از آنان می خواهند شماره حساب، رمز عبور و رمز دوم خود را جهت دریافت وجه نقد ارسال کنند.


سرهنگ " میر حیدری " ادامه داد: به محض ارسال این اطلاعات، کلاهبرداران به صورت اینترنتی با برداشت غیر مجاز، حساب بانکی افراد را تخلیه می کنند.


جانشين فرماندهي انتظامي استان قم در پايان با اشاره به اينکه کلاهبرداران معمولاً از شماره هاي اعتباري استفاده مي کنند به همشهريان هشدار داد : براي واريز وجه نقد به حساب افراد ، نيازي به حضور صاحب حساب در کنار دستگاه عابر بانک و دريافت رمز عبور و رمز دوم نيست ، اين بيشتر ترفند کلاهبرداران جهت تخليه حساب افراد است ، پس با هوشياري کامل در برخورد با اينگونه پيامک ها سريعاً پليس را در جريان بگذاريد.