شلیک مرگبار در خیابان فرشته

به گزارش افکارمیوز به نقل از پليس آگاهي تهران، بامداد چهارم دي ماه سال جاري از طريق مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰، وقوع يك فقره فوت مشكوك در خيابان فرشته ـ خيابان مريم شرقي به كلانتري۱۰۱ تجريش اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی به هویت " دانیال. م "(۲۴ساله) به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.

با اعلام خبر به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل، بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی به همراه عوامل تشخیص هویت، پزشکی قانونی و قاضی شهریاری در محل ارتکاب جنایت حاضر شدند.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده در خصوص ارتکاب جنایت، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خواهر مقتول در حدود ساعت ۲۳:۰۰ پس از مراجعه به منزل، با جسد برادرش در داخل اتاق میهمانی مواجه می‌شود. خواهر مقتول ضمن تماس تلفنی با پدر خود، موضوع را به اورژانس نیز اطلاع می‌دهد که با حضور عوامل اورژانس و اعلام خبر مرگ مقتول، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ۱۰۱ اعلام می‌شود.

در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت اقدام به سرقت دو عدد شمعدانی به ارزش۲۰ میلیون تومان، یک تخته فرش، یک عدد گیتار برقی، یک عدد لپ تاپ و یک دستگاه خودروی گران‌قیمت متعلق به مقتول به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده‌اند.

در ادامه و در بررسی محل جنایت هیچگونه آثاری که نشان از درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلین وجود داشته باشد، کشف نشد؛ لذا با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنا و به احتمال بسیار زیادی از دوستان مقتول هستند که با استفاده از همین آشنایی و بدون هرگونه تخریب درب منزل و یا درگیری با مقتول وارد خانه شده و با استفاده از غفلت مقتول وی را در یک لحظه از ناحیه پشت سر و از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار داده اند؛ همچنین دربازرسی دقیق انجام شده از محل جنایت و با توجه به کشف دیگر اموال باارزش کوچک، کارآگاهان فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت را دور از واقعیت دانسته و با توجه به دلایل و قرائن بدست آمده به تحقیق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداختند.

شناسایی و دستگیری قاتل

کاراگاهان اداره دهم در ادامه، ضمن شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که یکی از دوستان مقتول به هویت " محمد. د "(۲۳ ساله) از چندی پیش و به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری نموده و در چندین نوبت و برای بزرگ نمایی، اسلحه خود را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.

با شناسایی هویت " محمد. د " و با توجه به ارتکاب جنایت با اسلحه کمری، بلافاصله کارآگاهان محل سکونت محمد را مورد شناسایی قرار داده و در ادامه اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با روز جنایت و پس از مراجعه به خانه، در کمتر از چند ساعت محل سکونت خود را ترک کرده است.

در ادامه و با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه محمد در خیابان دامپزشکی و اطمینان از حضور وی، ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی ششم دی ماه با ورود به مخفیگاه محمد، او را قبل از هرگونه اقدام جهت استفاده از سلاح گرم همراه خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان حاصل از فروش فرش سرقت شده از محل جنایت شدند.

با توجه به دلایل بدست آمده از محل دستگیری، محمد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، محل پارک خودرو متعلق به مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودروی گرانقیمت نیز در میدان جمهوری خیابان ارومیه کشف شد؛ محمد در ادامه اعترافات خود عنوان کرد: با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالیکه دانیال بر روی تخت نشسته بود، وی را به قتل رساندم و در ادامه مدعی شد که قتل را با انگیزه سرقت انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس انجام داده و به همین علت و پس از خروج از محل سرقت نیز(بنا بر ادعای خود) دو عدد شمعدانی و همچنین لپ تاپ متعلق به دانیال را در بین مسیر و در داخل بزرگراه از ماشین به بیرون انداخته اما با این وجود و در خصوص علت فروش فرش به قیمت یک میلون و ۵۷۰ هزار تومان و همچنین نگهداری گیتار برقی سکوت کرد.

اعترافات متهم

متهم در خصوص نحوه آشنایی خود با مقتول گفت: از طریق یکی از دوستان، برای اولین بار به منزل دانیال رفته و با او آشنا شدم؛ بعد از چند نوبت رفت و آمد و آشنایی، با او به تنهایی ارتباط برقرار کردم و آین آشنایی از حدود هفت یا هشت ماه پیش آغاز شد.

متهم در خصوص شب جنایت نیز گفت: بامداد چهارم دی ماه پس از رسیدن به درب منزل دانیال، به همراه وی و برای زدن بنزین با خودروی مقتول به پمب بنزین رفته و سپس به خانه وی بازگشتیم؛ بعد از گرم کردن و خوردن مقداری غذا، در حالیکه پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم به جلو آئینه رفته و با استفاده از موقعیت، از پشت سر به دانیال شلیک کرده و او نقش بر زمین شد؛ پس از کشته شدن دانیال، کنترل درب پارکینگ را از جیبش برداشته و فرش، دو عدد شمعدانی و همچنین لب تاپ و گیتار برقی متعلق به دانیال را به داخل ماشین برده و با خودرو از محل فرار کردم؛ پس از پارک ماشین در حوالی میدان جمهوری به خانه رفته و در حدود ساعت ۰۶:۰۰ مقداری استارحت کرده و در حدود ساعت ۱۱:۰۰ پس از پس از فروش فرش، به خانه یکی از دوستانم رفتم که در آنجا و توسط مأموران دستگیر شدم.

متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: دانیال به واسطه موقعیت اقتصادی و اختلاف سطح طبقاتی خود و خانواده اش با من، دائما مرا تحقیر می‌کرد و به همین علت من نیز تصمیم به قتل او گرفتم؛ با همین انگیزه و در حدود یک ماه پیش با خرید سلاح، منتظر زمانی مناسب برای قتل دانیال شدم تا این‌که سرانجام او را به قتل رساندم.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.