به گزارش افکارنیوز محمود مظفر در گفتوگو با فارس در مورد عملیاتهای امدادی هلال احمر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر طی یک ماه اخیر در ۲ هزار و ۴۵۷ عملیات جان ۵۴ هزار نفر را در ۱۸ استان کشور نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه برف و کولاک جاده‌‌ها را لغزنده و مناطق کوهستانی را برای ریزش بهمن مستعد کرده افزود: بیشترین عملیات امداد و نجات در گردنه‌های استان خراسان رضوی انجام شد که در راه ماندگان در راهداری‌ها، مساجد و مدارس اطراف از چند ساعت تا یک روز اسکان اضطراری شدند.

مظفر تصریح کرد: همچنین استانهای لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و گلستان و محور شمشک - دیزین، کرج - چالوس در نزدیک استان تهران بیشترین حوادثزمستانه را داشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: ۶ هزار و ۱۵۱ نفر در حوادثجاده‌ای و برف و کولاک کوهستان مصدوم شده بودند که از این تعداد ۱۴۵۶ نفر برای درمان‌های تخصصی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس با محاسبه ما به تفاوت تعداد حادثه دیدگان و نجات یافتگان ۲۳۹ نفر در حوادثجاده‌ای و بر ف و کولاک زمستانه طی یک ماهه اخیر فوت کرده‌اند.

خبرنگار فارس برای تایید آمار فوت شدگان ناشی از برف و کولاک در جادهها و کوهستان با یکی از مسئولان پزشکی قانونی تماس گرفت اما بنا بر اعلام این مسئول، سازمان پزشکی قانونی آمارهای فوت حوادث را با تاخیری ۲ ماهه اعلام میکند و فعلاً نمیتواند این آمار را تأیید کند.