جزییات «پشت صحنه» از زبان احسان علیخانی

به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین: احسان علیخانی مجری جوان و سرشناس سیما می گوید پشت پرده بهترین جنگی است که برای صدا و سیما کار کرده.

احسان علیخانی درباره جدیدترین کارش برای تلویزیون می گوید: «البته متاسفانه این کار کمی ورزشی جلوه پیدا کرده درحالی که ما یک کار اجتماعی ساختیم.

چون با ۳۲ چهره ورزشی همدم شدیم، بار وزنی این ستاره های قهرمان برای همه تداعی می کند که ما یک برنامه ورزشی ساختیم درحالی که حالا با پخش برنامه همه می بینند که ما کمتر وارد زندگی ورزشی این بچه ها شدیم.

گروه ما برای این کار دو مرحله سخت را پشت سر گذاشت یک بار به شهر و منطقه تک به تک این قهرمانان رفتیم تا مستند زندگی شان را بسازیم. از نقده گرفته تا تبریز و قائمشهر رفتیم تا کوچ ایلات و عشایر جنوب کشور. مثلا خالوندی از قهرمانان پارالمپیک از عشایر خوب کشورمان است و ما تا کوچ عشایر هم برای سات این مستند رفتیم.»

علیخانی در ادامه می گوید: «وقتی مستند ها آماده شد ما از هر یک از قهرمانان خواستیم به انتخاب خودشان ۵ نفر را که دوست دارند به برنامه بیاورند. ۵ نفری که وقتی مدال را گرفتند و روی سکو ایستاده بودند، وقتی چشم های شان را بستند، زحمات آنها جلوی چشم شان آمده بود. از پدر و مادر گرفته تا خانواده، دوست، رفیق یا حتی رقیب.

ما گفتیم ۵ نفر و برای انتخاب این مهمانان هم واقعا هیچ شرط و محدوده ای برای بچه ها نگذاشتیم. خودشان هر کسی را که دوست داشتند آوردند. من تقریبا در این برنامه سعی کردم بیشتر مهمانان حرف های شان را بدهند. فکر می کنم خیلی کار خوبی شده. خودم که پشت صحنه را برای اتفاقاتی که در ان افتاده بهترین کارم در این سال ها می دانم. امیدوارم که البته مردم خوب مان هم از این برنامه استقبال کنند.»

علیخانی درباره آیتم پایانی هر بخش هم می گوید: «آیتم پایانی جایی است که من از کادر بیرون می روم و قهرمان هر قسمت مدال هایی را به گردن ۵ مهمانش می اندازد. راستش ما از میان ۳۳ قهرمان مدال آور المپیک و پارالمپیک تنها احسان حدادی را نگرفتیم چون او به آمریکا رفته و هنوز برنگشته است.»

پشت صحنه از یکشنبه و ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه روی آنتن شبکه ۳ رفت. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه و به مدت ۳۲ شب پخش می شود و هر قسمتش اختصاص به یکی از مدال آوران المپیک یا پارالمپیک لندن دارد.