روایت علیرضا خمسه از «پایتخت۲»

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما خاطرنشان کرد: اگر پیش از پخش بخواهیم راجع به اثری نظر بدهیم و یا دربارهی میزان استقبالکنندگان آن صحبت کنیم، قصاص قبل از جنایت میشود؛ چرا که این کار مثل این است که فردی بار اول موفق شده که در بازی گل بزند و ما بخواهیم پیش از بازی، پیشبینی کنیم که آیا این بار هم گل میزند یا خیر؛ بنابراین در سری دوم سریال پایتخت هم دقیقا همین مساله حاکم است.

وی که در سری دوم سریال «پایتخت» هم بازی می‌کند، بیان کرد: سری اول این مجموعه با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و می‌توان گفت در واقع ماحصل کار، همانی بود که بینندگان تماشا کردند و حالا سری دوم این مجموعه هم با اندکی تغییر در حال ساخت است و باید کار به پخش برسد تا ببینیم مثل سری اول با استقبال روبه‌رو می‌شود یا خیر.

اختتامیه دومین جشنواره تلویزیونی جام جم

خمسه که در سریال «پایتخت» ایفاگر نقش «بابا پنجعلی» بود، تاکید کرد: نقش من و هیچ یک از بازیگران قرار نیست تغییر کند؛ ضمن اینکه فقط موقعیت‌ها عوض می‌شود.

این بازیگر در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی به شبکه‌ی تازه تاسیس تماشا(شبکه سریال) دارید؟ گفت: متاسفانه به دلیل گرفتاری‌ها و مشغله‌های کاری‌ام، فرصت تماشای این شبکه را هنوز نداشتم و خیلی آشنا نیستم که بخواهم پیشنهاد خاصی بدهم و یا اظهار نظر کنم، اما فکر می‌کنم پخش آثار قدیمی از شبکه‌ی تماشا و شبکه‌های دیگر می‌تواند برای پژوهشگران‌، موضوع قابل مطالعه‌ای باشد.

وی افزود: پژوهشگران در حوزه‌ی پخش سریال‌های قدیمی از شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند نسبت به این موضوع پی ببرند که به عنوان مثال اگر آثار گذشته کیفیت بیشتری نسبت به آثار حال حاضر تلویزیون دارد، دلیلش چیست؛ به طور مثال اگر آثار مربوط به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تلویزیون ارزشمند هستند، چرا اینگونه است؟ پژوهشگران با دنبال کردن این مساله و بررسی آن می‌توانند در یک نتیجه‌گیری کلی که حاصل یک کار پژوهشی است، به نقطه‌نظرات جدیدی برسند و بد نیست که پژوهشگران از روش‌های جدید به منظور ارتقای آثار جدید تلویزیون استفاده کنند و بهره ببرند.

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: پژوهشگران در حوزه‌ی مقایسه سریال‌های گذشته تلویزیون با حال حاضر باید به یکسری مسائل توجه کنند؛ به عنوان مثال آثا شرایط اجتماعی موجب برتری آثار گذاشته شده است یا دیگر عوامل.

خمسه در پایان گفتوگوی خود دربارهی ایفای نقش جدیدش در سریال تهران پلاک یک شبکه تهران، به ایسنا گفت: در این مجموعه ایفاگر نقش کَرَم هستم. تهران پلاک یک در واقع رویکرد آموزشی دارد و به نوعی دراماتیک نیست. این مجموعه به آموزش مسائل شهروندی میپردازد و نکاتی در آن مطرح میشود که هیچکس به آنها توجه نمیکند و در کل تمامی مسائل در این کار ناشی از زیستن و نکات آموزشی است.